اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور تدوین و استاندارد سازمان ملی استاندارد:

ضرورت توجه به مقوله استاندارد در جامعه نهادینه شود

مدیرکل دفتر امور تدوین و استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ضرورت توجه به مقوله استاندارد باید به شکل مطلوب در جامعه و بین مردم نهادینه شود.

ضرورت توجه به مقوله استاندارد در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، آزیتا خضرایی ظهر امروز در سمینار آشنایی با استانداردهای ملی و بین‌المللی که در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: توجه همه مردم را باید به این مقوله جلب کرد، زیرا رعایت استانداردها در سلامتی مردم تاثیر زیادی دارد.

وی افزود: طبق ماده سه قانون سازمان ملی استاندارد، این سازمان تنها مرجع رسمی برای تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی تعیین شده است، که این ماده دو تبصره دارد، به طوری که سازمان در همه حوزه‌ها به جز اقلام دارویی صلاحیت تدوین استاندارد را دارد، تدوین، تصویب و نظارت بر استانداردسازی دارو بر عهده وزارت بهداشت قرار گرفته است.

خضرایی اضافه کرد: حتی در مسائل هسته‌ای نیز این مجموعه صلاحیت و تخصص تدوین استانداردهای مورد نیاز را دارد، ولی با نظارت سازمان انرژی اتمی به این حوزه می‌تواند ورود پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید استانداردهای ملی پایین‌تر از استانداردهای بین‌المللی تدوین شوند، اضافه کرد: چه بسا تولیدکننده‌ کالاهای مختلف بعد از گذشت مدت زمانی، کسب موفقیت و جایگاه مناسب در نظام اقتصادی کشور به صادر کردن کالای خود مبادرت کند، به همین دلیل در صورت بین‌المللی طراحی شدن استاندارد، برای صادرات دچار مشکل نمی‌شود.

مدیرکل دفتر امور تدوین و استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه استانداردها باید جامع بوده و نیازهای کشورمان را تامین کند، اظهار داشت: کارشناسان و فعالان این عرصه باید با در نظر گرفتن سیاست‌های کلی سازمان ملی استاندارد در این عرصه اقدام کنند.

انتهای پیام/61002/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول