اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی خبر داد

افزایش 8 برابری زمین‌های سنددار در شهرک‌های خراسان‌شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: در سه سال گذشته برای 799 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی استان سند گرفته شده که نسبت به سنوات گذشته با افزایش هشت برابری همراه است.

افزایش 8 برابری زمین‌های سنددار در شهرک‌های خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا باقری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی با بیان اینکه در گذشته صرفاً 101 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی استان دارای سند ثبتی بود، تصریح کرد: این میزان با اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته به 900 هکتار زمین سند دار در شهرک‌های صنعتی استان رسیده است.

به گفته وی، افزون بر این 399 هکتار از زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان دارای سند تفکیکی هستند.

باقری به ایجاد 2 شهرک و نواحی صنعتی تخصصی در سه سال گذشته در شهرک‌های صنعتی استان هم اشاره کرد و افزود: تا پیش از این هیچ‌گونه شهرک و نواحی صنعتی مصوب در استان وجود نداشت.

وی اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی استان را هم اکنون یک هزار و 468 هکتار برشمرد و گفت: 582 هکتار از این میزان در سال‌های اخیر توسط شهرک‌ها تملک شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی افزود: در حال حاضر 772 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی دارای فاز عملیاتی بوده و میزان زمین صنعتی در شهرک‌های خراسان‌شمالی به 522 هکتار می‌رسد.

وی تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارای آب در استان را 13 شهرک و ناحیه عنوان کرد و گفت: میزان آب تأمین شده در قالب فاز عملیاتی 90 لیتر بر ثانیه بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی تصریح کرد: 11 شهرک و نواحی صنعتی استان نیز اکنون دارای برق هستند.

وی اظهار کرد: میزان برق تأمین شده برای فاز عملیاتی 47 مگاوات بوده که 5/19 مگاوات طی سه سال اخیر تأمین شده است.

باقری با بیان اینکه هم اکنون هشت شهرک و ناحیه صنعتی استان از گاز برخوردارند، گفت: نیمی از این شهرک‌ها طی سال‌های اخیر گاز دار شده‌اند.

وی برخورداری سه شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان شمالی از تصفیه خانه را برشمرد و افزود: 2 مورد از این تصفیه خانه‌ها در 2 سال گذشته تاسیس شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی ادامه داد: تعداد قراردادهای واگذاری زمین تاکنون در شهرک‌های صنعتی استان 398 هکتار بوده و 372 هکتار زمین در این راستا واگذار شده است.

وی گفت: 154 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده که 64 واحد طی این مدت به بهره‌برداری رسیده‌اند.

باقری تصریح کرد: 2 هزار و 942 نفر اشتغالزایی در شهرک‌های صنعتی استان ایجاد شده است که بخش مهمی از اشتغال استان را شامل می‌شود.

وی حجم سرمایه گذاری در واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی استان را یک هزار و 138 میلیون ریال اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی از ایجاد 17 واحد کارگاهی در شهرک‌های صنعتی استان در سه سال اخیر هم خبر داد و گفت: با ایجاد این کارگاه‌ها تعداد واحدهای کارگاهی به 35 مورد در استان افزایش یافت.

وی راه اندازی مرکز خدمات فناوری در شهرک‌ها را از افتخارات برشمرد و افزود: در این مرکز خدمات فناوری به واحدها ارائه می‌شود.

باقری تعداد خوشه‌های شناسایی شده صنعتی در استان را چهار مورد، تعداد پروژه‌های توسعه خوشه‌ای در دست اجرا را شامل؛ در مرحله مطالعه 2 مورد و در مرحله پیاده سازی را هم 2 مورد عنوان کرد.

وی برگزاری 55 دوره آموزشی شاغلان در واحدهای صنعتی، برگزاری 20 تور صنعتی، 6 مورد حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا، ایجاد 96 دفتر کاری مجازی را از اقدامات انجام شده در سه سال گذشته در شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی ایجاد نخستین شهرک تخصصی فرش و منسوجات دستباف کشور در استان را هم برشمرد و گفت: این مهم باعث فعال شدن خوشه فرش دستباف در استان شد.

وی گفت: ساماندهی و جانمایی صنوف مزاحم شهری در مجاورت شهرک صنعتی بیدک بجنورد از دیگر اقدامات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63002/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول