اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بستک:

13 هزار دانش‌آموز بستکی شیر رایگان دریافت می‌کنند

مدیر آموزش و پرورش بستک از توزیع شیر رایگان بین بیش از 13 هزار دانش‌آموز در این شهرستان خبر داد.

13 هزار دانش‌آموز بستکی شیر رایگان دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، ناصر توکلی ظهر امروز طی نشستی با توجه به اهمیت توزیع شیر در مدارس اظهار داشت: از آنجا که دوران نوجوانی و کودکی مرحله خیلی مهم در سلامت جسمانی و روانی فرد است، رژیم غذایی حاوی لبنیات و شیر در این دوران، پایه گذار سلامتی دوران جوانی و میانسالی و سالم ماندن در دوران سالمندی است، در این زمینه یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش توزیع شیر بین دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه جبران بخشی از کمبودهای عدم مصرف شیر در بین نوجوانان و جوانان و فرهنگ‌سازی مصرف شیر در بین آحاد جامعه به ویژه نوجوانان از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح در سطح مدارس کشور است.

مدیر آموزش و پرورش بستک کاهش سوءتغذیه و فقر، افزایش سلامت و رشد جامعه، افزایش توان فیزیکی و فکری دانش آموزان و داشتن جامعه سالم و افزایش سلامت عمومی دانش آموزان و نهادینه شدن فرهنگ شیر در جامعه از دیگر اهداف توزیع شیر در مدارس است.

توکلی با بیان اینکه برنامه توزیع شیر در مدارس چند سالی است که به عنوان سنت حسنه در کشور و به ویژه این شهرستان اجرا می شود، گفت: در این شهرستان تعداد 13 هزار و سیصد و بیست هفت نفر شیر رایگان بین دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و شبانه روزی خوابگاهی توزیع می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک اضافه کرد: 7 هزار و 230 دانش‌آموز پسر و 6 هزار و 90 نفر دانش آموز دختر شیر رایگان دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه شیر سلامت جسمی دانش‌آموزان را به همراه دارد، افزود: استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی جسم را قوی و نیرومند می‌کند و روح سالم نیز در این جسم سالم بالنده می‌شود و طرح توزیع شیر رایگان در مدارس با هدف فرهنگ‌سازی در امر مصرف شیر و توجه به سلامتی در دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

توکلی در پایان گفت: از دیگر اهداف این طرح آشنایی دانش آموزان با ارزش غذایی شیر، ارتقای سطح سلامت تغذیه‌ای دانش‌آموزان، مصرف شیر سرد به عنوان میان وعده مناسب، ترویج فرهنگ مصرف شیر و تامین بخشی از نیازهای تغذیه‌ای دانش آموزان است.

انتهای پیام/88006/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول