اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خواستار شد

آغاز عملیات اجرایی ساخت کتابخانه مرکزی کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خواستار آغاز عملیات اجرایی ساخت کتابخانه مرکزی استان شد و گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت کتابخانه تامین شده، اما متاسفانه اعتبارات استانی جوابگوی آغاز عملیات این پروژه نیست.

آغاز عملیات اجرایی ساخت کتابخانه مرکزی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل احمدی صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر سنندج به وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان و نقش تعیین‌کننده آن در استان اظهار داشت: باید با کمک و همکاری مردم نقش کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه به خوبی نمایان شود.

به گفته وی، وجود بسترها و زیرساخت‌های لازم در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با توجه به اهمیت آن در تقویت فرهنگ امری ضروری و تحقق آن نیازمند تعامل و همکاری همه ارگان‌ها و مسئولین است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان عدم وجود زمین برای ساخت کتابخانه را از مهم‌ترین چالش‌های موجود در این استان دانست و افزود: با تقویت و توسعه شاخصه‌های زیربنا می‌توان شاهد ارتقا سایر شاخص‌های کتابخانه‌ای در استان بود که تحقق این مهم نیازمند همت جمعی و همگانی است.

وی بر لزوم آغاز عملیات اجرایی ساخت کتابخانه مرکزی استان تاکید کرد و افزود: متاسفانه با وجود تامین زمین مورد نیاز برای ساخت این کتاب نبود اعتبار کافی مانع از اجرای این پروژه شده است.

به گفته وی، اعتبارات استانی جوابگوی آغاز عملیات اجرایی و ساخت و راه‌اندازی کتابخانه نیست و اجرای این مهم نیازمند نگاه ملی و تامین اعتبارات از سوی مرکز دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان توجه به مطالعه را از نیازهای مهم و ضروری دانست و گفت: ارتقای سطح مطالعه در کردستان به عنوان استانی فرهنگی نیاز به تلاش مسئولین و مشارکت بیش از پیش مردم دارد.

احمدی بر حمایت هرچه بیشتر مسئولین از فرهنگ کتابخوانی با توجه به نقش مهم آن در توسعه فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: مسئولین با توجه به تاثیرگذاری که در جامعه دارند می‌توانند با حمایت از فرهنگ کتابخوانی در راستای توسعه کشور گام‌های محکم و راسخی بردارند.

شاخص‌های کتابخوانی موجود زیبنده کردستان نیست

احمدی با بیان اینکه شاخص‌های موجود کتاب و کتابخوانی زیبنده استان فرهنگی کردستان نیست، بیان کرد: باید  با برنامه‌ریزی‌های اساسی و کابردی و اجرای آن با توجه به ظرفیت‌های موجود وضعیت مطالعه در استان را بهبود بخشید.

وی به سند چشم‌انداز کتابخانه‌های عمومی در سال 1404 نیز اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس این سند شاخص اعضای کتابخانه‌های عمومی باید به 35 درصد از جمعیت برسد.

به گفته وی، شاخص اعضای کتابخانه‌های عمومی در کردستان در حال حاضر نزدیک به چهار درصد است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان توجه به فرهنگ بومی منطقه در برگزاری برنامه‌ها را از مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خواند و گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریور ماه 25 عنوان کتاب که مناسب با آداب و رسوم و مذهب منطقه است خریداری و در کتابخانه‌های عمومی به منظور استفاده مردم قرار داده شده است.

احمدی از برگزاری همایش ملی مترجمان کُرد ایرانی در کردستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این همایش با محوریت دو مترجم بزرگ کرد، ابراهیم یونسی و محمد قاضی و به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/79002/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول