اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

برنامه‌های هیئت‎های مذهبی باید وصل به انقلاب اسلامی باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: تمام آنچه که در هیئت‎های مذهبی صورت می‎پذیرد باید وصل به انقلاب اسلامی باشد تا هیچ‌گاه به پیوند این هیئت‎ها و نظام خدشه‎ای وارد نشود.

برنامه‌های هیئت‎های مذهبی باید وصل به انقلاب اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما برگرفته از هیئت‎های مذهبی، مساجد و مناسبت‎هایی چون محرم و صفر است.

وی تصریح کرد: اصرار داریم تمام آنچه که در هیئت‎های مذهبی صورت می‎پذیرد باید وصل به انقلاب اسلامی باشد تا هیچ‌گاه به پیوند این هیئت‎ها و نظام خدشه‎ای وارد نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تأکید بر اهمیت خطابه در هیئت‎ها و مناسبت‎های مذهبی اذعان کرد: در حال حاضر اکثریت هیئت‎های مذهبی چه در مساجد، تکایا، حسینیه‎ها و حتی منازل دارای سخنران و خطیب هستند و این تبدیل به یک سنت عرف در مناسبت‎های مذهبی شده که در کنار آیین‎های عزاداری و یا جشن میلاد معصومین (ع)، خطابه هم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خطیب و روحانیونی که در هیئت‎های مذهبی تریبونی را در اختیار دارند باید خطابه‌شان وصل به انقلاب اسلامی و در راستای پیوند هرچه بیشتر مردم و حاکمیت اسلامی باشد.

ولی‎نژاد در ادامه به بیان اهداف و مأموریت‎های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی پرداخت و بیان داشت: پیرایه‎زدایی و خرافه‎زدایی پیرامون مناسبت‎های مذهبی که دغدغه جدی مقام معظم رهبری و مراجع تقلید است در کنار توسعه و تعمیق بصیرت در مناسبت‎ها به منظور مقابله با خرافات و تهاجم فرهنگی دشمنان و پرهیز از تفرقه‎اندازی، از جمله اهداف اصلی این ستاد است.

وی افزود: توجه جدی به توسعه اندیشه‎ها و نظرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مناسبت‎های مذهبی و تقویت بنیان‎های ارزشی و اعتقادی به وجود آورنده نظام در کنار توجه ویژه به نسل جوان و نوجوان به عنوان مخاطبان اصلی هیئت‎های مذهبی در مناسبت‎ها از دیگر راهبردهای ستاد شئون فرهنگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان در پایان گفت: مراسم تجمع اربعین حسینی (ع) در گرگان در جوار امام‎زاده عبدالله گرگان و مراسم 28 صفر نیز در مصلای گرگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول