اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز خبر داد

آغاز اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف در البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن برخورد با موتورسواران متخلف در این استان تشدید می‌شود.

آغاز اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف در البرز

همایون شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: از ابتدای سال جاری راهنمایی و رانندگی این استان با هدف اصلاح فرهنگ ترافیکی، برخورد با رانندگان متخلف و کاهش خسارات ناشی از تصادفات طرح‌های متعددی را اجرا کرده است.

وی تصریح کرد: مردم به‌ویژه رانندگان استان البرز هماهنگی و همکاری بسیار خوبی با پلیس دارند و کاهش میزان تصادفات و خسارات ناشی از آن نشان‌دهنده این تعامل و همکاری است.

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: یکی از مشکلاتی که همواره در فرهنگ ترافیکی مطرح بوده مربوط به تخلفات موتورسواران است.

شریفی گفت: تاکنون چند بار دوره‌های آموزشی ویژه موتورسواران استان البرز برگزار شده است و تلاش کردیم با ارائه آموزش‌های لازم آنها را به رعایت قانون بیش از گذشته تشویق و ترغیب کنیم.

وی ادامه داد: با وجود تمام تلاش‌های صورت‌گرفته باز هم مشاهده می‌شود که از سوی راکبان موتورسیکلت‌ها تخلفاتی صورت می‌گیرد که هم جان آنها را به خطر انداخته و هم امنیت دیگر شهروندان را تهدید می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز افزود: در همین راستا طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در استان از روز گذشته آغاز شده است.

شریفی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه طرح فوق چه اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: هدف اصلی اصلاح فرهنگ ترافیکی راکبان موتورسیکلت است که امیدواریم با تشدید برخوردهای قانونی موتورسواران بیش از گذشته برای رعایت قانون ترغیب شوند.

وی افزود: در زمان اجرای این طرح ماموران پلیس عملکرد موتورسواران را با دقت و حساسیت بیشتری بررسی کرده و در صورت مشاهده تخلفات پرخطر و حادثه‌ساز ضمن توقیف موتورسیکلت، راکبان آن اعمال قانون خواهند شد.

این مسئول اضافه کرد: در زمان اجرای این طرح با حرکت‌های نمایشی، عبور از خیابان‌ها و معابر عبور ممنوع و همچنین پیاده‌روها، نقص فنی و صدای ناهنجار، حمل بار، حرکت مارپیچ، عبور از خط ویژه، عدم استفاده از کلاه ایمنی، نداشتن مدارک معتبر به ویژه گواهی‌نامه، بیمه‌نامه و تخلفات حادثه‌ساز از سوی ماموران پلیس با شدت برخورد خواهد شد.

این فرمانده ارشد انتظامی گفت: متخلفان در زمان اجرای طرح فوق اعمال قانون و موتورسیکلت آنها حداقل یک هفته و حداکثر یک ماه توقیف خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول