اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام خبر داد

تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در ایلام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: با موتورسواران متخلف در ایلام برخورد قانونی می‌شود.

تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در ایلام

محمد رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: موتورسیکلت، وسیله‌ای است که در تصادفات از ایمنی بسیار کمی برخوردار است.

وی ادامه داد: باید به منظور رانندگی با این نوع وسیله  نقلیه، افراد خود را به وسایل ایمنی بخش بخصوص کلاه ایمنی مجهز کنند.

رسولی گفت: در راستای ارتقاء سطح دانش و آگاهی موتورسیکلت سواران افراد جامعه پیرامون قوانین راهنمایی و رانندگی و فرهنگ ترافیک و همچنین آشنایی موتورسیکلت سواران با قوانین جدید، کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی از ابتدای سال همانند سال‌های گذشته برنامه آموزش حضوری و همگانی را ویژه موتور سواران در دستور کار خود دارند.

این مسئول افزود: کلاه ایمنی صدفی است برای محافظت از مروارید جان آنان و ساده‌ترین راه برای کاهش خطرات تهدیدکننده جان موتورسواران بر این اساس استفاده از کلاه ایمنی برای محافظت سر راکبان موتورسیکلت در برابر ضربات ناشی از تصادفات ضروری است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام اضافه کرد: با توجه به اینکه سر انسان در تصادفات بیشترین احتمال آسیب‌دیدگی را دارد، بنابراین محافظت از آن در برابر بارهای ضربه‌ای دارای اهمیت فراوانی است، زیرا شواهد و آمارها حاکی از آن است که مهم‌ترین عامل مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای ضربه وارده به سر بوده و موارد بسیاری بخاطر این مورد مشاهده شده است.

رسولی به اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی پلیس در راستای کاهش تصادفات موتورسیکلت اشاره کرد و متذکر شد: در این راستا اقدامات آموزشی زیادی در قالب برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، تکثیر بروشور، پخش فیلم‌های آموزشی انجام شده است.

وی اذعان داشت: راهنمایی و رانندگی استان ایلام بر اساس وظیفه و رسالتی که بر عهده دارد و برابر طرح‌های اجرایی پیش بینی شده، به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات، به طور پیوسته و قاطعانه با موتورسیکلت سوارانی که فاقد کلاه ایمنی باشند، برخورد قانونی به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/2246/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول