اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور کمرنگ بومیان در فعالیت‌های نفتی

جراره: کمبود متخصص حضور بومی‌ها در پست‌های کلیدی را کاهش داده است

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: جراره: کمبود متخصص حضور بومی‌ها در پست‌های کلیدی را کاهش داده است.

جراره: کمبود متخصص حضور بومی‌ها در پست‌های کلیدی را کاهش داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابوالقاسم جراره امشب در نشستی با سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی به درستی در مسیر ایفای نقش تاریخی خود در عرصه‌های مختلف در استان قرار گرفته ولی با ورود به صنایع بالادستی و پائین دستی از جمله صنایع دریایی به ویژه صنعت کشتی سازی و سایر رشته‌های مورد نیاز استان می‌تواند نقش ویژه‌ای در تربیت افراد متخصص و توانمند بومی استان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با مردم را یکی از وظایف ذاتی خود می‌دانم، ادامه داد: تمامی مردم استان به ویژه شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر می‌توانند به راحتی برای حل مشکلات و بازگویی مسائل خود مرا در کنارشان داشته باشند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مردم یک اصل و وظیفه تمام مسئولان است، تصریح کرد: مسئولان و حتی نمایندگان مردم باید بدانند جایگاه فعلی‌ا‌شان برای خدمتگذاری به مردم بوده و نباید از جایگاه‌شان برای اهداف خود و اطرافیان‌شان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: نباید ملاک آنها کسب قدرت و ثروت باشد و این در نظام مقدس جمهوری اسلامی که همواره بر مردم سالاری تاکید کرده پذیرفته نیست و با آرمان‌های انقلاب تناقض دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمبود نیروهای متخصص بومی در استان موجب کاهش حضور افراد توانمند در پست‌های کلیدی در استان شده است، اذعان داشت: با وجود اینکه بزرگترین پالایشگاه کشور در استان در حال راه‌اندازی است اما کمبود متخصصان این عرصه موجب حضور کم رنگ بومیان در عرصه فعالیت‌های نفتی این شرکت خواهد شد.

جراره خاطرنشان کرد: در تمامی استان‌های کشور با توجه به نیازهای منطقه‌ای و استانی اقدام به ارائه دروس دانشگاهی می‌کنند و دانشگاه‌ها رشته‌های مورد نیاز استان را ارائه می‌کنند تا بتوانند نیروهای بومی خود را توانمند سازند اما در هرمزگان این امر مشهود است که رشته‌های ارائه شده با بازار کار استان همخوانی ندارد.

نماینده مردم بندرعباس در بهارستان تأکید کرد: استان نیازمند راه‌اندازی یک دانشگاه صنعتی به منظور توانمند سازی نیروهای بومی برای صنایع استان است و جهاد دانشگاهی استان می‌تواند در تاسیس این دانشگاه محوریت داشته باشد.

وی متذکر شد: در این زمینه از تمامی نیرو و توان خود برای حمایت از این امر استفاده خواهیم کرد.

نماینده مردم بندرعباس در خانه ملت با بیان اینکه استان دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد در ابعاد اقتصادی است، افزود: چنانچه به صنعت کشتی سازی توجه بیشتر شود این صنعت علاوه بر اشتغالزایی در استان، منبع در آمد و ارز آوری خوبی برای کشور خواهد بود.

جراره با بیان اینکه هرمزگان حتی در سطح آموزش و پرورش نیز عقب ماندگی‌هایی دارد، عنوان داشت: با کمی تامل در آزمون ورود به دانشگاه‌ها و نتایج کسب شده توسط دانش آموزان هرمزگانی به راحتی می‌توان این نتیجه رسید که در حوزه آموزش و پروش در استان نیازمند تقویت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بر این باورم که با ارتقا حوزه‌های علمی در استان می‌توان شاهد پیشرفت استان باشیم.

جراره در پایان گفت: طی مدت 6 ماه تغییرات قابل محسوس و ارزنده‌ای در واحد جهاد دانشگاهی صورت گرفته که با توجه به اینکه نشست‌هایی با مدیران قبلی این نهاد داشته‌ام می‌توانم با اطمینان بگویم دکتر حسینیان یکی از نخبگان کشور است که می‌تواند برای استان مفید و سازنده باشد.

انتهای پیام/88001/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول