اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نوشهر:

اقتصاد مقاومتی یک ساختار اقتصادی در برابر لیبرالیسم و سوسیالیسم است

امام جمعه نوشهر گفت: اقتصاد مقاومتی یک ساختار اقتصادی در برابر لیبرالیسم و سوسیالیسم است.

اقتصاد مقاومتی یک ساختار اقتصادی در برابر لیبرالیسم و سوسیالیسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام محمود مشایخ امشب در همایش منطقه‌ای اقتصاد مقاومتی که توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهر برگزار شد، افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی باید به‌عنوان یک اصل راهبردی در دفاع از انقلاب و جامعه اسلامی ایران مورد نظر همگان قرار بگیرد.

وی ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی نباید به ‌عنوان یک شعار یا راهکار کوتاه مدت خروج از وضعیت خاصه متاثر از تحریم باشد.

امام جمعه شهرستان نور، تعارضات اقتصادی غرب با ایران را متاثر از یک تضاد اندیشه‌ای دانست و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی را باید به ‌عنوان یک امر ذاتی انقلاب دید و در واقع اقتصاد مقاومتی یک ساختار اقتصادی در برابر مدل‌های اقتصادی لیبرالیسم و سوسیالیسم است که اصل مهم آن وابستگی به غیر است.

مشایخ اضافه کرد: ساختارها باید به‌گونه‌ای طراحی و تولید شوند که در زمان بروز حادثه در هر شکل ممکن و قابل تصور، بتوانند کارکردهای خود را حفظ کنند.

وی بر مد نظر قرار دادن مردم در انجام امورات تأکید کرد و متذکر شد: در تولید اقتصاد مقاومتی باید اتکای اصلی این مدل را بر دوش مردم دانست، یعنی چنانچه در حوزه سیاسی انقلاب ایران در تمام رفتارها حضور مردم شرط است در حوزه اقتصادی هم باید بخش عمده اقتصاد را از طریق تولید راهکارهای مشخص مانند تعاونی‌های هدفمند و واقعی و نه صرفا صوری، به مردم واگذار کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نوشهر ابراز داشت: چون انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است و اصل و زیر بنایش مقولات و ارزش‌های فرهنگی ـ مذهبی است بنابراین در حوزه اقتصادی نیز باید فرهنگ‌سازی صورت پذیرد.

وی بیان داشت: دشمنان زمانی می‌توانند در حوزه اقتصادی به انقلاب آسیب بزنند که ابتدا بتوانند فرهنگ اقتصادی را تخریب کنند.

مشایخ تأکید کرد: تخریب فرهنگ اقتصادی از طریق ارائه فرهنگ‌هایی همچون مدگرایی، تجمل‌گرایی، مصرف‌گرایی، لوکس‌گرایی، گرایش به کالاهای خارجی است.

وی، مؤلفه اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال 91 را فراتر از دیگر شعارهای اقتصادی معظم‌له دانست و ادامه داد: باید  اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اصل راهبردی در دفاع از انقلاب و حفظ نظام در نظر گرفت نه این‌‌که به عنوان یک شعار مقطعی و کوتاه مدت متاثر از تحریم باشد.

وی در پایان عنوان داشت: توجه به سه اصل نگرش راهبردی به اقتصاد مقاومتی، اتکا به مردم در تولید مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید به‌ عنوان یک راهکار در تولید نظریات تبیینی از نظریه اقتصاد مقاومتی سرلوحه‌ی فعالیت‌های علمی قرار بگیرد.

انتهای پیام/86019/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول