اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده مردم سیرجان در مجلس

کارخانه فرآوری سولفات مس سیرجان راه‌اندازی شد

کارخانه فرآوری سولفات مس سیرجان با حضور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس فعالیت خود را آغاز کرد.

کارخانه فرآوری سولفات مس سیرجان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، بعد از ظهر امروز کارخانه فرآوری سولفات مس این شهرستان همزمان با بازدید نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

محمدجواد روحانی، مدیر کارخانه فرآوری سولفات مس سیرجان گفت: در روش این کارخانه سولفات مس از خاک‌های با هر عیار معدنی به روش تحت فشار و نوین برای نخستین‌بار در کشور تولید می‌شود که برای راه‌اندازی آن و نصب دستگاه‌ها بیش از 20 میلیارد ریال هزینه و برای 16 نفر جوان ایجاد اشتغال کرده است.

وی افزود: این کارخانه قادر است، سالانه یک‌هزار و 400 تن سولفات مس را از خاک‌ها و ضایعات معدنی با روش مخازن تحت فشار و بر اساس تحقیقات علمی برای نخستین‌بار در کشور تولید کند و در این روش جداسازی فلزات گرانبها را نیز دارد.

روحانی، سولفات تولیدی این کارخانه را برای مصرف صنایع کشاورزی، لاستیک‌سازی، رنگ، آفتکش‌ها و برخی تولیدات صنعتی عنوان کرد و متذکر شد: سولفات مس را برای صادرات و مصارف کارخانجات داخلی تولید می‌کنیم که دارای مشتریان فراوان است.

شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات و توسعه فضای این کارخانه از طریق واگذاری زمین مورد نیاز در طرح توسعه بر اساس اقدامات قانونی قول مساعد داد.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه شهرستان سیرجان یک شهر معدنی است، تأمین مواد اولیه این کارخانه هیچ مشکلی ندارد و باید به فکر توسعه و افزایش ظرفیت تولید بود.

حسن‌پور در پایان بیان داشت: محصول تولیدی این کارخانه مورد نیاز خیلی از کارخانه‌های داخلی و خارجی است و هر مقدار تولید به مصرف می‌رسد که ضرر و زیان کارخانه به صفر می‌رسد.

انتهای پیام/80015/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول