اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

گلستان در کمربند سرطان مری قرار گرفته است

رئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: استان گلستان از چندین دهه قبل به عنوان یک منطقه پرخطر برای سرطان‎های دستگاه گوارش شناخته شده و در کمربند سرطان مری قرار دارد.

گلستان در کمربند سرطان مری قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شهریار سمنانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: اخیرا نتایج مطالعات نشان داده که شیوع هپاتیت در این منطقه بالاست.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بیماری‎های گوارشی در این منطقه، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با راه‎اندازی مرکز تحقیقات گوارش و کبد گلستان گامی موثر برای کمک به کنترل بیماری‎های گوارشی و در نتیجه ارتقاء سطح سلامت در گلستان برداشتند.

کنترل سرطان یکی از اولویت‎های گلستان و کشور محسوب می‎شود

رئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه کنترل سرطان یکی از اولویت‎های استان و کشور محسوب می‎شود، یادآور شد: قرار گرفتن گلستان روی کمربند سرطان سبب شد تا نظام ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت، فعالیت خود را در گلستان آغاز کند.

سمنانی افزود: این مرکز با علم و اعتقاد به قداست ذاتی دانش و تحقیق و اهمیت انکارناپذیر جایگاه ویژه آن در توسعه جامعه و رعایت موازین اخلاقی در امر پژوهش در تلاش است تا با مدیریت مشارکتی، با اتکا به نیروی انسانی کارآمد، ارتباط با مراکز علمی، جذب اعتبارات خارج سازمانی، موفقیت‎های خوبی در حوزه سلامت رقم بزند.

وی بیان داشت: این مرکز با ایجاد انگیزه‎های متعالی برای فعالیت‎های علمی، تحقیقاتی و کوشش در اشاعه فرهنگ پژوهش در زمینه تحقیقات بنیادی و کاربردی پیشرو را مدنظر قرار داده است.

نظام ثبت سرطان گلستان به عنوان عضو رای‎دهنده انجمن بین‎المللی نظام‎های ثبت سرطان پذیرفته شد

رئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی گلستان از نظام ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت به عنوان یک دستاورد مهم در مرکز تحقیقات کبد و گوارش گلستان خبر داد و یادآور شد: این مرکز نخستین مرکزی بود که در استان تصویب شد و موافقت اصولی گرفت و تاکنون افتخارات زیادی در سطح استانی و بین‎المللی کسب کرده است.

به گفته سمنانی؛ نظام ثبت سرطان گلستان از سال 1386 به عنوان عضو رای‎دهنده انجمن بین‎المللی نظام‎های ثبت سرطان «IACR» پذیرفته شده است که این مهم یکی از افتخارات گلستان در حوزه سلامت محسوب می‎شود.

انتهای پیام/83001/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول