اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس عنوان کرد

بررسی استفاده از پساب‌‌ها و آب‌های مشترک با دیگر کشورها

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از پساب‌‌ها و آب‌های مشترک با دیگر کشورها از جمله روش‌های تامین آب است که در دست بررسی و اقدام است.

بررسی استفاده از پساب‌‌ها و آب‌های مشترک با دیگر کشورها

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس رجایی صبح امروز در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت: هم‌اکنون در بخش آب وضعیت خوبی به لحاظ کمی و کیفی داریم و در بخش فاضلاب نیز وضعیت اجرای طرح‌های فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه‌ها راضی‌کننده است.

وی تصریح کرد: روان‌آبها، باران ‌افزایی، استفاده از پساب‌ها، واردات آب، استفاده از آب‌های مشترک با دیگر کشورها از جمله روش‌های تامین آب هستند که در دست بررسی و اقدام است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جامع اراک بزرگ بیان داشت: به موازات این طرح باید به فکر تامین آب شهر نیز باشیم که در این میان تامین آب از منطقه هفتاد قله بسیار خوب است و مطالعات آب پنج سال پیش انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز خواستار همکاری و پیگیری تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب و اتمام طرح‌های نیمه تمام شد و گفت: با تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب خدمات تامین و توزیع آب و اجرای طرح‌های فاضلاب کشور بهبود چشمگیری داشته است و هم‌اکنون در شهرهای استان 399 هزار مشترک آب و 200 هزار مشترک فاضلاب وجود دارد.

عبدالرضا خلیلی افزود: توان استحصال آب برای شهرهای استان 56 هزار لیتر در ثانیه است که مصرف شهرهای استان نیز در همین حدود است، ولی با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش ظرفیت منابع آبی و همچنین افزایش دمای هوا به ویژه در تابستان امسال و به دنبال آن افزایش 10 درصدی مصرف آب چنانچه از آب به طور صحیح استفاده نشود، امکان مواجه شدن با محدودیت‌های توزیع آب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از تعداد 64 حلقه چاه آب در شهر اراک که در مدار بهره‌برداری نیستند، خبر داد و گفت: تلاش داریم این چاه‌ها را به عنوان ذخایر استراتژیک آب شهر حفظ کنیم.

خلیلی ادامه داد: هم اکنون دو طرح آبرسانی به شهر اراک در دست اجرا است، در شهر کمیجان ظرفیت‌های آبی خوبی وجود دارد و چاه‌هایی با آبدهی مناسب حفر و تجهیز شده و مخزن ذخیره آب مناسب شهر نیز حفر و تجهیز شده است، در شهر میلاجرد دو حلقه چاه حفر و تجهیز و یک باب مخزن احداث و در شهر خنداب نیز یک حلقه چاه حفر شده است.

انتهای پیام/87004/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول