اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار صورت گرفت

بهره‌گیری از پساب تولیدی در شرکت آب و فاضلاب در لنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از بهره‌گیری از پساب تولیدی در شرکت آب و فاضلاب در لنجان خبر داد.

بهره‌گیری از پساب تولیدی در شرکت آب و فاضلاب در لنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره‌کل آب‌ و فاضلاب اصفهان، محمدعلی طرفه در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب شهر زاینده‌رود اظهار داشت: سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است که حماسه سیاسی در سال جاری در ابعاد داخلی و خارجی به وقوع پیوست.

وی افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بستر تحقق حماسه سیاسی را در کشور فراهم ساخت و موفقیت‌های اخیر در حوزه سیاست خارجی منجر به تحقق حماسه سیاسی در بعد خارجی شده است.

معاون عمرانی استاندار درخصوص تحقق حماسه اقتصادی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در صدد هستند با همکاری مردم زمینه تحقق حماسه اقتصادی را مهیا سازند.

وی با اشاره به آغاز اجرای عملیات احداث شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب شهر زاینده‌رود، ابراز داشت: برای نخستین بار در کشور تأمین اعتبار اجرای پروژه‌ای به این شیوه صورت می‌گیرد؛ به نحوی که طی توافق نامه‌ای مقرر شد بخش خصوصی با بهره‌گیری از پساب تولیدی در شرکت آب و فاضلاب احداث 51 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهر و 240 کیلومتر شبکه فاضلاب در لنجان را اجرا کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود با الگوبرداری از چگونگی اجرای این طرح شاهد اجرای شبکه وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب در نقاطی از استان که فاقد این گونه خدمات زیربنایی هستند،گفت: یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی مشارکت همگانی در اجرای پروژه‌ها است که این مهم در نهایت ارتقاء سطح خدمات را به همراه دارد.

در ادامه این مراسم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: آغاز عملیات اجرای شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب شهر زاینده‌رود از مصوبات دور نخست سفرهای ریاست جمهوری در دولت نهم بوده است که به جهت تنگناهای مالی اجرای این پروژه تاکنون محقق نگردیده بود ولی خوشبختانه با پی‌گیری مسئولان امر در وزارت نیرو و نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اجرای شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب در منطقه لنجان با مشارکت بخش خصوصی فراهم شد.

وی افزود: اجرای 51 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر زاینده‌رود حدود 15 میلیارد هزینه دربردارد که با اجرای این پروژه بالغ بر 10 هزار نفر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه این پروژه کاهش آلاینده های زیست محیطی را در بر خواهد داشت، اظهار کرد: درحال حاضر فاضلاب مردم این شهر از طریق چاه‌های جذبی دفع می‌شود، بنابراین اجرای این پروژه در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی بسیار مؤثر است.

به گزارش فارس، این امر در حالی صورت گرفت که اجرای شبکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه در شهرهایی که در حاشیه زاینده‌رود قرار دارند یکی از اولویت‌هایی است که در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/63012/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول