اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

ورود پساب خانگی به زاینده‌رود فاجعه‌آفرین شده است

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود پساب خانگی فاضلاب زرین‌شهر به زاینده‌رود سبب ایجاد بوی تعفن، وضعیت نا‌مناسب و ایجاد فاجعه‌ای بزرگ در مبارکه شده است.

ورود پساب خانگی به زاینده‌رود فاجعه‌آفرین شده است

علی ایرانپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه طی هفته گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس در شهرستان مبارکه حضور یافتند، اظهار کرد: این سفر مربوط به بررسی وضعیت معضلات زیست محیطی مبارکه و ورود پساب انسانی فاضلاب زرین‌شهر به زاینده‌رود بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پساب انسانی فاضلاب زرین‌شهر به زاینده‌رود وارد می‌شود، اضافه کرد: این موضوع تأثیر مستقیمی بر روی چاه‌های آب موجود در مسیر این رودخانه و چاه‌های تأمین‌کننده آب آشامیدنی مردم شهرستان مبارکه دارد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ورود پساب انسانی فاضلاب زرین‌شهر به زاینده‌رود سبب ایجاد بوی تعفن، وضعیت نا‌مناسب و ایجاد فاجعه‌ای بزرگ در این منطقه شده است، تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز در راستای ساماندهی این وضعیت کم‌کاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه پنج نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در شهرستان مبارکه از نزدیک وضعیت زیست محیطی و معضلات و مشکلات موجود در این منطقه را مشاهده کرده‌اند، ادامه داد: همچنین مشکلات کشاورزی موجود در این منطقه و تأثیر آلودگی هوا بر خشکسالی درختان و باغات موجود در این شهرستان در این سفر مورد بررسی قرار گرفته است.

ایرانپور با بیان اینکه در حال حاضر فاضلاب انسانی زرین‌شهر به صورت مستقیم وارد محلی در شهرستان مبارکه شده و از این محل به رودخانه زاینده‌رود ریخته می‌شود، تاکید کرد: مردم شهرستان مبارکه از این وضعیت گلایه‌مند هستند.

وی با تاکید بر اینکه همچنین در نزدیکی این محل اراضی کشاورزی وجود دارد و صیفی‌جات و سبزیجات در این اراضی کشت می‌شود، افزود: فاضلاب‌های انسانی تأثیر مستقیمی بر روی آلوده شدن سبزیجات و صیفی‌جات می‌گذارند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همچنین طی سال‌های گذشته به دلیل وجود خشکسالی‌های حاکم بر استان، بخش عمده‌ای از آب شرب مردم مبارکه با استفاده از چاه‌های آب تأمین می‌شود، گفت: چاه‌های آب تأمین‌کننده آب شرب مردم مبارکه نیز در مسیر ورود پساب فاضلاب انسانی زرین‌شهر به رودخانه زاینده‌رود قرار دارند.

وی با بیان اینکه این موضوع جای تأسف و سؤال دارد و محیط زیست استان باید در این زمینه پاسخگو باشد، اظهار کرد: کوتاهی اداره کل حفاظت محیط زیست نسبت به رسیدگی به وضعیت ورود پساب انسانی فاضلاب زرین‌شهر به زاینده‌رود هیچ توجیهی ندارد.

ایرانپور با تاکید بر اینکه پساب انسانی فاضلاب زرین‌شهر به زاینده‌رود مضر سلامت مردم است، ادامه داد: مسئولان امر باید به این موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/63004/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول