اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش همدان خبر داد

توانمندسازی مربیان راهبردی قوی در برابر هجمه نرم استکبار

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش همدان گفت: برگزاری دوره‌هایی نظیر توانمندسازی معاونان و مربیان پرورشی از راهکارهای مهم در مقابله به جنگ نرم دشمنان است.

توانمندسازی مربیان راهبردی قوی در برابر هجمه نرم استکبار

عباس تجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تویسرکان، اظهار کرد: بحث نماز و اقامه نماز فرایند بسیار مهمی است که در نظام تعلیم و تربیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از صدر وزارت آموزش و پرورش تا مدرسه بر تشکیل ستاد اقامه نماز تاکید شده است، افزود: همه باید بر نهادینه شدن این فریضه بزرگ در تمام لایه‌های اجتماع فرهنگسازی کنیم.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش همدان با اشاره به اجرای زنگ نماز در مدارس، ابراز کرد: همه مسئولان امر باید زنگ نماز را در مدارس اجرا کنند.

وی با بیان اینکه بر آمدن دانش‌آموزان به نماز اجباری وجود ندارد، بیان کرد: برای جذب دانش‌آموز باید با کارهای نرم‌افزاری و سیاست‌های ترغیبی و تشویقی اقدام شود تا اثرگذاری بالایی داشته باشد.

تجری ابراز کرد: در دوره ضمن خدمت مربیان و معاونان پرورشی آخرین راهکارهای که می‌تواند مربیان را برای جذب دانش‌آموزان به نماز کمک کند، پیگیری می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت‌های خانواده‌ها، اجرای زنگ نماز، پیوند مسجد و مدرسه، پخش اذان به صورت زنده، برگزاری مسابقات مرتبط با نماز، آموزش احکام، صحت قرائت نماز... را از برنامه‌های ستاد اقامه نماز برای هدایت دانش‌آموزان به نماز دانست.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه در برنامه‌ای با 350 روحانی به عنوان امام جماعت مدارس هماهنگ شده است، گفت: 800 امام جماعت فرهنگی در سراسر استان داریم.

وی با اشاره به تجهیز نمازخانه‌ها، تجهیز و ترمیم وضوخانه‌های مدارس در سطح استان، افزود: برنامه‌های نرم‌افزاری مانند اجرای طرح معرفت به منظور آشنایی دانش‌آموزان با نماز و صحت قرائت نماز در سال‌های قبل انجام شده که جوایز دانش‌آموزان نیز اعزام به سفرهای زیارتی بوده است.

تجری اعزام 8 هزار دانش‌آموز به سفر معنوی زیارت حرم حضرت معصومه(س) و یک‌هزار دانش‌آموز به به مشهد مقدس را هدیه به دانش‌آموزان برتر از سوی ستاد اقامه نماز برشمرد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن تکلیف تاثیر بسزایی در هدایت دانش‌آموزان به نماز دارد، افزود: جشن تکلیف به مدت 10 سال در بین دانش‌آموز دختر ابتدایی و پسر دوره اول متوسطه در حال انجام است.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش همدان متذکر شد: جشن تکلیف امسال در مدارس بسیاری از مناطق به صورت متمرکز منطقه‌ای انجام خواهد شد.

وی یکی از مشکلات امروز را قرار گرفتن دانش‌آموزان در هجمه رسانه مانند موبایل، ماهواره ... است، گفت: امروز این منابع در اختیار استکبار است و با به‌ روزرسانی برنامه‌های آن با آخرین شگردها در جامعه ما پخش می‌کند.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش همدان پخش فیلم‌های فارسی‌زبان از ماهواره و ایجاد فرقه‌هایی نظیر وهابیت را از نقشه‌های شوم استکبار و دست‌نشانده‌های آن برای کمرنگ کردن ارزش‌های اسلام و انقلاب در بین جامعه ما عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مربیان باید خودشان را با دریافت آخرین یافته‌ها برای دفع ترفندهای شیطانی دشمن به روز کنند، گفت: برگزاری دوره توانمندسازی معاونان و مربیان پرورشی از راهکارهای مهم در مقابله به حرکت نرم افزاری دشمنان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوره توانمندسازی مربیان و معاونان پرورشی در 6 یا 7 قطب برای مربی و معاون پرورشی در استان برگزار شد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول