اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی:

ملت متمدن ایران اسلامی را با تهدید نمی‌توان به عقب‌نشینی واداشت

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی تاکید کرد: امکان ندارد ملت عظیم و متمدن ایران اسلامی را با تهدید، تطمیع و تزویر به عقب‌نشینی از حقوق خود واداشت.

ملت متمدن ایران اسلامی را با تهدید نمی‌توان به عقب‌نشینی واداشت

مرتضی خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به درس‌هایی که مذاکرات ژنو برای غربی‌ها و بیگانگان داشت، اظهار کرد: مردم دنیا و خصوصا غربی‌ها فهمیدند که ایران و ایرانی و نظام و دولت برخاسته از آرای واقعی مردم مغلوب و مغبون‌شدنی نیستند.

وی افزود: ملت ایران به انتخاب مسیر خود اعتقاد قلبی دارند و امکان ندارد ملت عظیم و متمدن ایران اسلامی را با تهدید، تطمیع، تزویر، به عقب‌نشینی از حقوق خود واداشت.

خسروی اضافه کرد: ملت ایران امتحان خود را در برخورد جانانه با دو نبرد ظالمانه غرب به خوبی پس داده‌اند در عرصه جنگ تحمیلی با مقاومت انقلابی و درنبرد تحریمی با اقتصاد مقاومتی و هرگز زور و زورگویی قلدرمابی در اراده پولادین ملت ایران که از همت و غیرت دینی نشات گرفته کارایی ندارد.

وی ادامه داد: برای خارج‌نشینان و دوست و دشمن در دنیا بیش از پیش محرز شد که ملت و دولت در تبعیت از ولایت و رهبری لحظه‌ای به خود شک راه نمی‌دهند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی با اشاره به رهنمودهای رهبری در این راستا بیان داشت: وقتی رهبری فرمودند براساس تاکتیک نرمش قهرمانانه وارد مذاکرات شوید و سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را مبنا قرار دهید این آیین نامه دیپلماتیک را رئیس جمهور فاضل و دکتر ظریف سرتیم ماهر مذاکره کنندگان به نحو احسن اجرا نمودند.

خسروی با بیان اینکه در این دور از مذاکرات هسته‌ای ثابت شد که رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع و جنگ‌طلبان در دنیا با مخالفت شدید با این توافق دنبال صلح و ثبات در عرصه بین‌المللی نیستند، افزود: بی‌تردید تشویش و تحریک و ایجاد اختلاف بین ملت‌ها دولت‌ها از بی‌هنری آن‌هاست در واقع حیات و هستی خود را در ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی و گسترش  خشونت و درگیری می‌بینند که یکی از مهم‌ترین اثرات این توافق به نوعی نخ نماشدن دروغ بزرگ ایران‌هراسی است.

وی با اشاره به نتیجه‌گیری و ملاحظات این مذاکرات گفت: هیچ‌کس نافی برکات و ثمرات این تفاهم که ناشی از دیپلماسی تعامل‌گرا و سازنده دولت تدبیر و امید و سیاست خارجی عمل‌گرای دولت یازدهم است، نیست لیکن نباید ذوق‌زده شویم چون تا اجرای درست توافقنامه و مشاهده خروجی آن باید حوصله به خرج داد. این گام اولیه و قدم نخست است که به گفته رهبر معظم انقلاب می‌تواند پایه اقدامات هوشمندانه بعدی قرار گیرد.

خسروی اضافه کرد: گرچه مدت این توافق کوتاه و شش ماهه است ولی باید با چشم باز مراقب اجرای بند بند آن بود و نگذاریم که متعاهدین غربی با تحریک صهیونیست‌ها و دولت‌های مرتجع توافق را سوءتعبیر و تفسیر کرده و بخواهند با تفسیر به رای یا عدم اجرای درست آن حقوق ما را نادیده گرفته یا خدای ناخواسته با خدعه و نیرنگ دیپلماتیک به سرمایه عظیم هسته‌ای ما که دسترنج دانشمندان و دانشجویان پاکباخته بسیجی و متعهد ماست و در این راه حتی خون خود را نیز فدا کرده‌اند بخواهند ضربه یا خللی وارد کنند.

وی گفت: کشورهای غربی و آمریکا پیش از این در برخورد با پرونده‌های هسته‌ای برخی کشورها دارای تجربه و اندوخته ممتازی هستند باید هوشمندانه و ماهرانه عمل کنیم خصوصاً با توجه به اینکه در این توافق بر نظارت و بازرسی بیشتر نسبت به تأسیسات هسته‌ای تاکید شده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی تصریح کرد: آن‌ها همواره در برخورد و تقابل با انقلاب اسلامی متحد استراتژیک همدیگر بوده و هستند هرگز نباید از خاطر برد که یک دشمن و حریفی که سی و اندی سال پشت درب غیرت، همت و استقلال» دینی و ایرانی ملت ایران نگه داشته شده و تمام ابهت پوشالی و متکبرانه او  به سخره گرفته شده چون یک مار زخم خورده را ماند که باید به شدت از او بر حذر بود.

وی گفت: علیرغم ملحوظ داشتن فنون و ابزار مادی، سیاسی و دیپلماتیک نباید از این امتیاز منحصر به فرد ملت ایران غافل شد و آن «ایمان و اعتقاد» به  نصرت و «امداد غیبی» الهی است همان «دست غیبی» که به گفته حضرت امام رحمه‌الله علیه و تاکید مقام معظم رهبری همواره از اول نهضت حامی و یاور انقلاب اسلامی بوده است.

انتهای پیام/63002/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول