اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی چالدران خبر داد

کشف اشیای تاریخی و عتیقه قاچاق در چالدران

فرمانده انتظامی چالدران از کشف و ضبط 16 اشیای تاریخی و عتیقه قاچاق در چالدران خبر داد.

کشف اشیای تاریخی و عتیقه قاچاق در چالدران

سرهنگ احمد اسمعیل‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در پی مبارزه با قاچاق کالا، مأموران انتظامی چالدران موفق شدند عامل اصلی قاچاق اشیای تاریخی را در شهرستان چالدران شناسایی و دستگیر کنند.

وی تصریح کرد: متهم که اقدام به قاچاق اشیای تاریخی و عتیقه می‌کرد از عوامل اصلی باند قاچاق اشیای قیمتی و تاریخی در این شهرستان محسوب می‌شد که مأموران پلیس با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی موفق به دستگیری وی شدند.

اسمعیل‌لو از کشف اشیای قیمتی متعدد طی بازرسی از منزل متهم خبر داد و افزود:  این اشیای تاریخی مشتمل بر مجسمه، انگشتری، ظروف آشپزخانه، قوری، گلدان و سینی هستند که پس از کشف از متهم، ضبط شده‌اند.

فرمانده انتظامی چالدران با اشاره به برآورد اولیه صورت گرفته از اشیای مکشوفه توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، قدمت این اشیا را افزون بر دو قرن اعلام کرد و گفت: غالب اشیای کشف شده عتیقه بوده و مربوط به دوران قاجاریه هستند.

اسمعیل‌لو تعداد اشیای قیمتی کشف شده را 16 قلم اعلام کرد و گفت: هنوز برآورد دقیقی از ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه صورت نگرفته است.

انتهای پیام/61006/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول