اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی اسکو خبر داد

دستگیری قاچاقچیان اشیای عتیقه در اسکو

فرمانده انتظامی اسکو از شناسایی و دستگیری عاملان قاچاق اشیای عتیقه و کشف 20 قلم از انواع این اشیا خبر داد.

دستگیری قاچاقچیان اشیای عتیقه در اسکو

به گزارش خبرگزاری فارس از اسکو، سهراب رحیم‌زاده ظهر امروز با اعلام این خبر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق اشیای عتیقه و زیرخاکی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی پس از شناسایی محل سکونت متهم با هماهنگی مراجع قضایی در اقدامی غافلگیرانه فردی به نام (و – ی) را دستگیر و در بازرسی منزل نامبرده که اشیاء فوق را به طرز ماهرانه‌ای جاسازی کرده بود و قرار بر معامله با اتباع بیگانه (ترکیه) را داشت، کشف شد.

وی ادامه داد: نامبرده پس از انجام تحقیقات در بازجویی اعلام کرد که اشیای مکشوفه که شامل یک عدد سماور زغالی، یک قطعه ظرف سفالی و دو قطعه تیغه خنجر تزئینی فلزی است را از فردی به هویت (ع –ر) خریداری کرده و قصد فروش آن را داشته است.

فرمانده انتظامی اسکو افزود: با شگرد خاص فرد مذکور به پلیس اطلاعات انتقال داده شد و پس از انجام تحقیقات اعلام داشت تمام اشیای مکشوفه متعلق به (ع – ج) اهل کلیبر ساکن تبریز بوده و در منزل وی تعدادی عتیقه‌جات قدیمی موجود است.

وی ادامه داد: با اخذ نیابت قضایی ماموران اطلاعات با همکاری عوامل پلیس آگاهی استان به آدرس اعلامی در تبریز مراجعه کردند که در بازرسی از منزل نامبرده تعداد 11 قطعه ظرف سفالی در اندازه‌های مختلف و پنج قطعه فلزی در شکل‌های مختلف کشف و نامبرده دستگیر شد که پرونده به همراه متهمان برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شده و تحت رسیدگی قرار گرفت.

رحیم‌زاده اظهار کرد: اموال مکشوفه با حضور نمایندگان میراث فرهنگی ارزش‌گذاری و پس از مشخص شدن قدمت تاریخی آن تحویل مبادی ذی‌ربط خواهد شد. 

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول