اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه گلستان:

دانشگاهیان و دانشجویان سپاه پاسداران علم و فناوری هستند

رئیس دانشگاه گلستان با تاکید بر اعتماد رهبری به جامعه دانشگاهی در عرصه تولید علم و پژوهش گفت: دانشگاهیان و دانشجویان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه علمی و پژوهشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

دانشگاهیان و دانشجویان سپاه پاسداران علم و فناوری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس قربانی ظهر امروز در آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان گلستان و دومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان اظهار داشت: پژوهش و فناوری سلاحی برای رفع مشکلات است.

وی ادامه داد: همانگونه که برای مشاهده ستارگان و کهکشان‎ها نیاز است چشم انسان به ابزار مناسب مسلح شود پژوهش نیز برای رسیدن به اهداف بزرگ همانند یک سلاح عمل خواهد کرد.

رئیس دانشگاه جامع گلستان خاطرنشان کرد: لازمه دارا بودن استقلال سیاسی کامل و قاطع در تمام جوامع بشری استقلال در تمام امور اقتصادی، علمی، پژوهشی، سیاسی، تولید و دیگر عرصه‎ها است.

قربانی افزود: لازمه تحقق استقلال در تمام زمینه‎ها داشتن استقلال در علم و موثر بودن در جامعه علمی جهان است که لازمه این استقلال نیز رشد و توسعه پژوهش است.

دانشگاه‎ها برای هویت‎‎بخشی به عرصه علم و فناوری نظام اسلامی در جهان پیشگام هستند

قربانی تاکید کرد: دانشگاه‎های کشور و به‎ویژه استان گلستان همیشه ثابت کرده‎اند برای استقلال کشور و هویت‎‎بخشی به عرصه علم و فناوری نظام اسلامی در جهان پیشگام بوده و خواهند بود.

رئیس دانشگاه گلستان تاکید کرد: فرمایشات و انتظارات مقام معظم رهبری که به صورت مکرر از دانشگاه‎ها و دانشجویان برای رشد و شکوفایی علم و پژوهش در دانشگاه‎ها پیام‎ها و فرامینی را صادر می‎کنند نشان از اهمیت این عرصه است.

قربانی اضافه کرد: این امر نشان می‎دهد که دانشگاهیان و دانشجویان توانسته‎اند با عملکرد مناسب و تاثیرگذار اعتماد مقام معظم رهبری را در این عرصه جلب کرده تا ایشان از این قشر برای حل مشکلات و مسائل کلان انتظار داشته باشند.

وی متذکر شد: به همین دلیل می‎توان دانشگاه و دانشجویان را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه علمی و پژوهشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد.

رئیس دانشگاه گلستان خاطرنشان کرد: اینکه برخی هنوز بر این عقیده هستند که دانشگاه با صنعت فاصله دارد و ارتباطی بین این دو نیست،جای اعتراض دارد، زیرا اگر این ادعا در 15 سال گذشته مطرح می‎شد جای بحث داشت، اما همه امروز می‎دانند که دستاوردهای نظام در چندسال گذشته در عرصه‎های فناوری هسته‎ای، پزشکی، نانوتکنولوژی، زیست‎فناوری و دیگر عرصه‎های مشابه بر اساس تلاش‎های جامعه دانشگاهی و دانشجویی کشور بوده است.

وی بیان کرد: اما این نکته نیز جای بحث دارد که امروز می‎توان این انتقاد را وارد دانست که می‎شود ارتباط دانشگاه با صنعت را بیش از پیش افزایش داد و جامعه دانشگاهی همانند گذشته همیشه پیشگام و پیشرو خواهد بود.

انتهای پیام/83004/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول