اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

عمده بیکاران یزد تحصیل‌کرده هستند/ در همه زمینه‌ها تابع قانونم

استاندار یزد با اشاره به مشکل بیکاری در استان یزد گفت: قشر متوسط و کم‌سواد در استان یزد اغلب مشکل اشتغال ندارند، بلکه بیکاری به طور عمده گریبانگیر افراد تحصیل‌کرده در این استان است.

عمده بیکاران یزد تحصیل‌کرده هستند/ در همه زمینه‌ها تابع قانونم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدمحمد میرمحمدی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: با توسعه صنعت به ویژه صنایع پایین‌دستی باید تلاش کنیم زمینه اشتغال برای جوانان استان یزد به ویژه قشر تحصیل‌کرده فراهم شود، زیرا عمده بیکاران استان یزد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری صنعتگران در زمینه توسعه صنعتی استان یزد بتوانیم قدم‌های موثری در گسترش صنایع به ویژه صنایع کم آبخواه برداریم و از این طریق بسیاری از مشکلات استان را حل کنیم.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مسئله اصلی استان یزد، مشکل آب است، افزود: در زمینه آب نشست‌هایی با وزیر نیرو داشته‌ایم که این نشست‌ها خبرهای خوبی برای مردم یزد در زمینه آب داشته است.

وی ادامه داد: قرار شده تا نتیجه اجرای طرح مطالعاتی انتقال آب از بهشت آباد به یزد تا دو هفته دیگر اعلام شود، ضمن اینکه برای قسمتی از کسری سهمیه آب استان یزد، سالانه 2 میلیون مترمکعب به سهمیه استان یزد اضافه شود.

میرمحمدی همچنین بیان کرد: وزیر نیرو در مورد تامین آب اضطراری برای استان یزد در صورت بروز مشکل برای آب شرب استان که تاکنون چند بار نیز اتفاق افتاده است، دستور تامین بودجه داده است و قرار است، بودجه لازم برای تامین آب اضطراری 50 درصد از سوی وزارت نیرو و 50 درصد توسط استانداری تامین شود.

وی تصریح کرد: با تامین این منابع، مشکلاتی که در مورد قطعی آب در استان یزد به وجود می‌آید، رفع خواهد شد.

میرمحمدی عنوان کرد: برای خط دوم انتقال آب به یزد نیز در لایحه بودجه 50 میلیارد تومان تعریف شده و برای آبرسانی به 9 شهر استان نیز از طریق خط اول انتقال، 62.5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر درآمدهای شرکت چادرملو بیان کرد: در مورد سهم استان یزد از درآمدهای این شرکت، مطابق قوانین کشوری عمل می‌کنیم اما به طور قطع در مورد آنچه که سهم استان یزد است، نه آنها دریغ می‌کنند، نه ما کوتاه می‌آییم.

وی ادامه داد: اینکه شرکتی درآمد بالا کسب کند و با بخواهیم غیرقانونی آن را بگیریم، امکان‌پذیر نیست، اما به دنبال راهکاری برای جذب این درآمدها هستیم.

میرمحمدی در مورد حوزه انتخابیه و مشکلاتی که در این زمینه در مناطق مختلف استان یزد وجود دارد نیز اظهار داشت: ابلاغ جدیدی در مورد تقسیمات کشوری در استان یزد به استان نداشتیم و وزارت کشور نیز برای اینکه مشکلات ناشی از تقسیمات کشوری کاهش پیدا کند، موضوع را به طرح جامع تقسیمات کشوری موکول کرده که در آن مباحث جزئی نیز به اجرا در می‌آید.

استاندار یزد در مورد مشکلات میراث فرهنگی استان یزد نیز اظهار داشت: آنچه مسلم است بافت تاریخی میراث نیاکان ما و یک ثروت ارزشمند است، ضمن اینکه می‌تواند منبع درآمد باشد و ما نیز به دنبال احیای بافت تاریخی و ساماندهی آن با نگاه و اعتقاد به این ارزش‌ها هستیم.

وی افزود: در مورد تخریب‌هایی که تاکنون شده تنها می‌توانیم بگوییم انشالله در راستای حفظ و احیای بافت بوده، اما ما کارمان را از امروز شروع می‌کنیم و کاری به گذشته نداریم.

میرمحمدی در مورد تغییر در مدیریت‌ها به ویژه میراث فرهنگی استان نیز اظهار داشت: هر تغییری باید پروسه خود را طی کند و اینطور نیست که هر کاری بخواهیم انجام دهیم، بلافاصله عملی شود، اما آنچه قطعی و منطقی است، این است که طی صحبتی که با آقای نجفی، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور داشتم، بحث بافت تاریخی یزد را با جدیت مدنظر داریم.

وی در بخش دیگری از این نشست از رسانه‌های استان خواست تا با کار ارزشمند خود انرژی‌های مثبت را به مردم این استان انتقال دهند و تلاش کنند تا مردمی شاداب و با نشاط داشته باشیم و روحیه امید را در آنها زنده کنند.

انتهای پیام/2464/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول