اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

تفکر سازنده کشور را می‌سازد/ از فضاهای فکری و اندیشه‌های نو استقبال می‌کنیم

استاندار یزد تجلیل از اندیشه‌های فکری و علمی کشور را موثر خواند و گفت: ‌ تفکر سازنده کشور را می‌سازد.

تفکر سازنده کشور را می‌سازد/ از فضاهای فکری و اندیشه‌های نو استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید محمد میرمحمدی، ظهر امروز در همایش تجلیل از مقام علمی دکتر رضا داوری‌اردکانی اظهار داشت: تجلیل از دکتر داوری تجلیل از فکر و اندیشه و ارزش‌های علمی و فرهنگ پویا و بالنده است.

وی ادامه داد: دنیای امروز دنیای فکر و اندیشه است از این رو برخورد اندیشه‌ها مهم است و با اندیشه است که پیشرفت میسر شده و در سایه اندیشه عبور از تنگناها میسر است.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه افق‌های بلند و وسیع فکری نظریه‌های مختلفی به وجود آورده تصریح کرد: انسان‌ها توانستند زندگی ارزشمندی را با بهره‌گیری از افق فکری برای خود بنا کنند و مسایل دینی و اجتماعی و فرهنگی را ببینند.

استاندار یزد عنوان کرد: باید با فکر جلو برویم و زمینه‌ای فراهم شود تا احساسات بتواند افکار صحیح را حمایت و پشتیبانی کند.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی که مبتنی بر تفکر جلو می‌روند موفق‌تر هستند گفت: از فضای باز فکری استقبال می‌کنیم و شدیدترین نیاز ما توسعه بسترهای فکر و اندیشه است.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه جوانان را باید مانند خمیری شکل داد نه اینکه تماشا کنیم تا با احساس به سمت آشفتگی بروند عنوان کرد: تنگناهای گذشته در کشور ناشی از برخوردهای احساسی بوده اما اکنون تغییراتی به وجود آمده که باید از آن بهره برد.

وی اضافه کرد: برخی جریانات احساسی عامل تهدید و تخریب محسوب می‌شوند اما عامل فکری حساب نمی‌شوند چراکه فکر سازنده است و فکر سازنده کشور را می‌سازد که ما نیز بر تقویت آن تاکید داریم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه فکر تهدید محسوب نمی‌شود عنوان کرد: جریان فکری همواره بر هرچیزی تاثیرگذار است حتی بر قدرت‌های موجود هم تاثیر می‌گذارد اما اصل تفکر و اندیشه هرگز به عنوان تهدید مطرح نبوده و نیست.

وی با اشاره به تعدد دانشگاه و مراکز علمی در سطح استان اظهار داشت: دانشجویان آینده‌سازان و منافع کشور هستند و این جوانان هستند که فردا متولیان کشور خواهند بود و با درایت و تدبیر آن‌ها کشور ساخته خواهد شد.

استاندار یزد ادامه داد: استادان دانشگاه‌ها نیز رسالت سنگینی به عهده دارند و باید این افکار را پرورش بدهند تا دانشگاه‌ها ظرفیت بالایی از علم و اندیشه باشند.

وی عنوان کرد: جوانان مفاخر آینده ما در دانشگاه‌ها هستند و نیاز به تمرین ظرفیت سازی دارند تا به عنوان عنصری موثر در سطح ملی و بین‌المللی حضور داشته باشند.

میرمحمدی خواستار تقویت و برگزاری هرچه بیشتر کرسی‌های آزاد اندیشی و مناظره‌های علمی در سطح دانشگاه‌ها شد و گفت: هرچه بیشتر این دو مقوله را داشته باشیم طبیعی است که دانشجویان ما رشد بهتری خواهند داشت.

انتهای پیام/90004/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول