اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کردستان:

تحریم‌ها هزینه عزت نفس ملی ایرانیان است

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی خواستار انسجام فعالیت‌ها در خصوص بالفعل‌کردن توانمندی‌های استان در حوزه‌های اقتصادی و تولیدی شد.

تحریم‌ها هزینه عزت نفس ملی ایرانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حامد قاردمرزی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج اظهار داشت: قرآن قانون اساسی همه ما مسلمانان بوده و بر این اساس نیز باید امانت‌ها را به اهلش سپرد.

وی به مبحث لایحه بودجه سال 93 اشاره کرد و افزود: پس از 12 سال شاهد ارائه لایحه‌ای با انضباط اقتصادی هستیم و امید است با تحقق اهداف این لایحه بتوان مشکلات و موانع پیش رو را کاهش داد.

قادرمرزی افزود: هرچند که وضعیت استان در لایحه بودجه سال 93 نسبت به استان‌های دیگر بهتر است، اما با توجه به مشکلات پیش رو و بودجه انقباضی بدون شک در سال آتی مشکلاتی خواهیم داشت و مجمع نمایندگان استان می‌خواهد که استان توسعه و تعالی روزافزون داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها هزینه عزت‌ نفس ملی ایرانیان در برابر توطئه‌های دشمنان است و بدون شک هیچگاه مردم ایران عزتشان را با هیچ چیزی معامله نخواهند کرد.

قادرمرزی در ادامه سخنان خود به مدیران استان توصیه کرد که همواره پاسخگویی به مردم را در رأس امور خود قرار دهند چراکه پشتوانه مردمی زمینه‌ساز تعالی و توسعه روزافزون است.

وی ابراز داشت: مدیران باید به مدیریت‌ها با چشم مسئولیت بنگرند و نه قدرت و در این راستا نیز حفظ کرامت انسان‌ها را همواره مدنظر قرار دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به ضرورت توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی به مبحث پژوهش و اختصاص اعتبارات پژوهشی به پژوهشگران و محققان استان اشاره کرد و افزود: باید مدیران کردستانی ارتباط خویش با بدنه کارشناسی، نخبگان و پژوهشگران دانشگاهی را روز به روز افزایش دهند.

قادرمرزی از عملکرد مدیران حوزه اقتصادی استان از جمله جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و بانک‌های عامل انتقاد کرد و گفت: باید زمینه برای استفاده از توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف و ترویج فعالیت‌های کارآفرینی در استان فراهم شود و در این مسیر نیز صدا و سیما از ظرفیت‌های خود برای معرفی مشاغل مختلف به جوانان جویای کار استفاده نماید.

این مسئول تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظفند با مردم با دیده احترام برخورد کنند و پیک تقاضای جوانان تحصیلکرده برای حضور در ادارات دولتی را به حداقل برسانند.

قادرمرزی یادآور شد: نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی از مدیران گزارش عملکرد نمی‌خواهند و انتظار می‌رود که مدیران کل ادارات به شهرستان‌ها و روستاها رفته و سنندج‌نشینی را ترک کنند.

معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی استاندار کردستان نیز در این جلسه بیان داشت: کردستان از لحاظ نیروی انسانی کارآمد و تحصیلکرده جزو استان‌های غنی کشور بوده و با بهره‌مندی از این توانمندی‌های انسانی می‌توان به تعالی روزافزون استان امیدوار شد.

آرش لهونی عنوان کرد: در کنار منابع انسانی توانمند شاهد منابع غنی طبیعی و موقعیت ویژه جغرافیایی هستیم که با بالفعل کردن این توانمندی‌ها می‌توان توسعه پایدار استان را رقم زد.

وی از بیکاری و مهاجرت نیروی انسانی کارآمد استان به دیگر نقاط کشور به عنوان مشکلات و چالش‌های پیش‌روی حوزه انسانی استان نام برد و راه‌حل توسعه پایدار استان را در ایجاد اشتغال‌های پایدار عنوان کرد.

لهونی در پایان اذعان داشت: اهتمام جدی دولت یازدهم برای حل مشکلات و بالفعل‌کردن قابلیت‌های استان فرصتی مغتنم را فراهم کرده‌است که باید با کمک و همدلی همه مدیران استان و اجرای برنامه‌های راهبردی زمینه توسعه همه‌جانبه استان را فراهم کرد.

انتهای پیام/79006/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول