اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدن:

40 گروه تعزیه در فریدن فعال هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدن با اشاره به اینکه 40 گروه تعزیه در فریدن فعال هستند، گفت: از برگزاری نشست‌های تخصصی تعزیه در شهرستان فریدن زیر نظر انجمن تعزیه استان اصفهان خبر داد.

40 گروه تعزیه در فریدن فعال هستند

حسن کیخایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: هدف از این نشست‌های تخصصی تشکیل و راه‌اندازی خانه انجمن تعزیه منطقه، تجلیل از پیشکسوتان، شناسنامه دار شدن گروه‌های تعزیه در شهرستان، برگزاری سوگواره‌ها، بازنویسی نسخ در منطقه و کشف استعداد و پرورش خلاقیت‌ها است.

وی افزود: کلاس‌های آموزشی و تخصصی تعزیه و تعزیه‌خوانی، نمایشنامه‌نویسی تعزیه، موسیقی تعزیه، خوشنویسی، نی نوازی در زیرمجموعه این نشست‌ها تشکیل می‌گردد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدن محل برگزاری را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از تاریخ 30 آذرماه ثبت‌نام آغاز می‌گردد و علاقه‌مندانی که مشتاق به کار در گروه‌های تعزیه هستند می‌توانند با شرکت در این گروه‌ها از کلاس‌های آن بهره‌مند گردند.

وی ادامه داد: باید برای تشکیل کلاس‌ها تعداد افراد شرکت‌کننده به حد نصاب برسد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدن اضافه کرد: در شهرستان فریدن بالغ بر 40 گروه تعزیه به ثبت رسیده که تعداد 3گروه آن فقط در روستای بادجان از توابع بخش زنده رود است.

انتهای پیام/2301/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول