اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد:

بیش از 80 درصد نشریات دینی کشور را حوزویان اداره می‌کنند

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه گفت: اکنون به طور متوسط بیش از 70 تا 80 درصد نشریات دینی کشور را حوزویان اداره می‌کنند و کتاب دین رهین فعالیت‌های حوزویان است.

بیش از 80 درصد نشریات دینی کشور را حوزویان اداره می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی عماد ظهر امروز در دیدار مدیران، صاحب‌نظران و کارشناسان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیر جشنواره علامه حلی و دبیر کتاب سال حوزه با آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه پژوهش یکی از کارکردهای اصلی و با سابقه حوزه و حوزویان است، گفت: ظرفیت حوزه‌های علمیه از نظر منابع و پیشینه تاریخی بزرگ و سترگ است ولی امروز به اندازه کافی از این ظرفیت نتوانسته‌ایم بهره‌مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد فراوان فاضلان و حوزویان و منابع کتاب و سنت جزو سرمایه‌های حوزه هستند که اگر اقدام مناسبی در این زمینه انجام دهیم به خوبی می‌توانیم نیاز انسان و جامعه معاصر را پاسخ دهیم.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه ادامه داد:‌ در این زمینه فعالیت‌های نسبتاً خوبی صورت گرفته و فعالیت‌های بسیاری نیز هنوز بر زمین مانده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی باید در تربیت نیروی انسانی از ابتدای تحصیل روحیه و مهارت پژوهش را به طلاب یاد دهیم.

عماد عنوان کرد: ‌نوشتن و به تحریر در آوردن انگاره‌های ذهنی و علمی و توزیع و عرضه مناسب محصولات متناسب با جامعه مخاطب یکی از برنامه‌های موظفی همه طلاب در سطوح مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون به طور متوسط بیش از 70 تا 80 درصد نشریات دینی کشور را حوزویان اداره می‌کنند و کتاب دین رهین فعالیت‌های حوزویان است.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه یادآور شد: بیش از 2 هزار و 500 نفر فاضل حوزوی که تحصیلات دانشگاهی خوبی دارند در 17 انجمن علمی حوزه مشغول فعالیت هستند و به مباحثات علمی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: 140 تا 150 مرکز پژوهشی دارای فعالیت‌های مطلوبی هستند و رصد وضعیت دانش در رشته‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

عماد نیازسنجی پژوهشی را از عمده‌ترین کارهای 2 تا 3 سال اخیر معاونت پژوهش ذکر کرد و افزود: در این حوزه بررسی می‌شود هر دانشی از نظر وضع آموزشی، پژوهشی و ترویجی در چه وضعیتی است.

وی یادآور شد: فعالیت‌های خوبی در زمینه راهبری و تعامل با بخش‌های علمی کشور انجام شده و اهتمام خوبی شده تا دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مطالبات ایشان در عرصه علم، پژوهش و دانش پاسخ داده شود.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول