اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

72 میلیون دلار کشمش صادر شد

صادرات 138 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان‌شرقی

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در 8 ماهه امسال رقم صادرات محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور، بالغ بر 138 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مشابه سال گذشته 3.5 درصد رشد داشته است.

صادرات 138 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه جلسه تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: صادرات پیاز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشدی 94 درصدی و جوجه یک روزه نیز رشد 100 درصدی داشته است.

1.8 میلیون دلار جوجه یک روزه صادر شد

وی با بیان اینکه صادرات جوجه یک روزه در این مدت بالغ بر یک میلیون و 835 هزار دلار بوده است، افزود: آذربایجان‌شرقی سهم 33 درصدی در صادرات این محصول در کشور را داشته است.

صادرات 19 هزار تن محصولات دامی به ارزش 26 میلیون دلار

محمدیان، با بیان اینکه دوغ، شیر، خامه بسته‌بندی شده، انواع کشمش، رب گوجه فرنگی، روده و سالامبور از جمله اقلام مهم صادراتی آذربایجان شرقی در بخش کشاورزی است که به خارج از کشور صادر شده است گفت: محصولات دامی 19 درصد از سهم کل صادرات محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده‌اند که در هشت ماه نخست سال جاری 18 هزار تن محصولات دامی به ارزش 26 میلیون دلار از استان به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات 72 میلیون دلاری کشمش

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، از سهم 37 درصدی آذربایجان‌شرقی در میزان صادرات کشمش کشور خبر داده و گفت: در هشت ماهه سال ارزش کشمش صادر شده 72 میلیون دلار بوده است که صادرات این محصول تنها در آبان ماه 6 هزار تن و به ارزش 14 میلیون دلار بوده است.

وی ارزش هر تن محصول صادراتی در زیربخش زراعی استان را 350 دلار اعلام کرد و گفت: ارزش هر تن محصول صادراتی در زیربخش باغی یک هزار و 740 دلار و ارزش هر تن محصول صادراتی در زیربخش دامی نیز یک هزار و 459 دلار است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی در توسعه اقتصادی کشور نقش راهبردی ایفا می‌کند افزود: بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن نقش بسیار مهمی در اشتغال و تأمین نیازهای داخلی داشته و از حیث ایجاد درآمدهای صادراتی نیز با توجه به وجود مزیت‌های نسبی در این بخش دارای اهمیت بالایی است.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول