اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کلاس‌های پزشکی S2 تا S10

بانوان معلول قمی قهرمان شنای کشور شدند

تیم شنای بانوان هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم موفق به کسب عنوان نخست و مقام قهرمانی پیکارهای لیگ شنای بانوان جانباز و معلول کشور شد.

بانوان معلول قمی قهرمان شنای کشور شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بعد از میزبانی رقابت‌های لیگ شنای بانوان معلول قهرمانی باشگاه‌های کشور در سال 1391، طبق تقویم فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشورمان، پیکارهای لیگ شنای بانوان جانباز و معلول کشور در سال‌ جاری به میزبانی تهران برگزار شد.

در حالی که رشته‌های مختلف ورزش قهرمانی در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشورمان به صورت انجمن فعالیت می‌کنند، انجمن شنای این فدراسیون رقابت‌های لیگ شنای بانوان جانباز و معلول کشور را در 2 کلاس پزشکی برنامه‌ریزی و برگزار کرد.

بدین ترتیب بعد از تجربه موفق برگزاری نخستین دوره رقابت‌های لیگ شنای بانوان جانباز و معلول کشور در سال 1390 و همچنین بعد از اینکه تیم‌ها و ورزشکاران مدعی کسب عنوان از این رقابت‌ها در دومین دوره پیکارهای لیگ شنای بانوان معلول کشور در سال 91 در قم حضور یافته و با یکدیگر به رقابت پرداختند و در هر 2 دوره تیم قم قهرمان شد، بار دیگر قهرمانی کشور به تیم قم رسید.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشورمان سومین دوره لیگ شنای بانوان جانباز و معلول کشور با حضور مدعیانی از 6 استان برگزار شد و ورزشکاران و تیم‌های مدعی به مدت 2 روز با یکدیگر پیکار کردند.

این مسابقات در 2 کلاس پزشکی S2 تا S10 برگزار شد و در نهایت این بانوان شناگر جانباز و معلول قم بودند که توانستند بالاتر از دیگر رقبا با کسب بیشترین مدال طلا، نقره و برنز که برای آن‌ها مجموع 296 امتیاز را به همراه داشتT بر سکوی قهرمانی این دوره از پیکارها بایستند.

این در حالی است که بعد از تیم بانوان معلول هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم، تیم بانوان معلول تهران با کسب 261 امتیاز دوم شد و تیم اعزامی هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان آذربایجان شرقی توانست با کسب 231 امتیاز عنوان سوم را کسب کند.

قهرمانی سال 1392 مسابقات لیگ شنای بانوان معلول باشگاه‌های کشور در حالی به تیم بانوان قم رسید که سال گذشته هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین قم در استخر مجموعه ورزشی بانوان بوستان نرگس میزبان این پیکارها بود و سرانجام این بانوان شناگر جانباز و معلول استان قم بودند که توانستند بالاتر از دیگر رقبا با کسب 19 مدال طلا، نقره و برنز که برای آن‌ها مجموع 218 امتیاز را به همراه داشت بر سکوی قهرمانی این دوره از پیکارها بایستند.

این در حالی است که بعد از تیم بانوان هیئت قم، تیم تهران با کسب چهار مدال طلا و 173 امتیاز دوم شد و تیم اعزامی هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان آذربایجان شرقی با کسب سه مدال طلا و 137 امتیاز عنوان سوم را کسب کرد.

انتهای پیام/78002/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول