اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کریمی به فارس خبر داد

راهیابی ورزشکار قمی به اردوی تیم ملی کشتی با کمربند

سرمربی تیم کشتی با کمربند استان قم از موفقیت ورزشکار قمی در کسب مجوز حضور در اردوی تیم ملی کشتی با کمربند کشورمان خبر داد.

راهیابی ورزشکار قمی به اردوی تیم ملی کشتی با کمربند

علی کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: رشته کشتی با کمربند یکی از ورزش‌های زیرمجموعه فدراسیون ورزش‌های رزمی محسوب می‌شود و با برنامه‌ریزی این فدراسیون رقابت‌های قهرمانی آن به شکلی مطلوب و در دو رده سنی برگزار شد.

وی افزود: بر همین اساس از سوی سبک کشتی با کمربند فدراسیون ورزش‌های رزمی، هیئت سمنان به عنوان میزبان رقابت‌های قهرمانی کشتی با کمربند معرفی شد و مسابقات قهرمانی کشور در این رشته با شرکت تیم‌های کشتی استان‌های سراسر کشور به انجام رسید.

سرمربی تیم کشتی با کمربند استان قم که از داوران بین‌المللی و مطرح این رشته نیز محسوب می‌شود، اضافه کرد: با ترکیبی از بهترین‌های کشتی با کمربند قم به مصاف حریفان رفتیم و در نهایت یک نشان نقره در رده سنی امید سهم تیم قم بود که موجب شد آورنده این مدال یعنی عزیزالله قلی‌زاده نیز به تیم ملی راه یابد.

وی افزود: این در شرایطی است که با برنامه‌ریزی سبک کشتی با کمربند هیئت ورزش‌های رزمی استان قم این تیم با ترکیب ورزشکاران اوزان منهای 56، 66، 73، 81، 100 و به اضافه 100 کیلوگرم در تلاش برای قرار گرفتن روی سکو برابر رقبا صف‌آرایی کرد.

کریمی بیان کرد: بر این اساس سجاد شریفی در وزن منهای 56 کیلوگرم، هیرمند جعفری در وزن منهای 66 کیلوگرم، احسان ابراهیمی در وزن منهای 73 کیلوگرم، آرمان عطایی در وزن منهای 81 کیلوگرم، ابراهیم صادقی در وزن منهای 100 کیلوگرم و مرتضی آزادی در وزن به اضافه 100 کیلوگرم در ترکیب تیم قم حضور داشتند.

سرمربی تیم کشتی با کمربند استان قم اضافه کرد: مسابقات کشتی با کمربند شاخه رزمی قهرمانی کشور در حالی با معرفی برترین‌ها در سمنان پایان یافت که با حضور 11 تیم و در اوزان منهای 56 تا به اضافه 100 کیلوگرم برگزار شد و از هر وزن دو نفر به تیم ملی کشتی با کمربند راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در وزن منهای 60 کیلوگرم عزیزالله قلی‌زاده عضو تیم کشتی با کمربند قم به دیدار نهایی رسید ولی با بداقبالی برابر محمد نبی‌زاده از سمنان نتیجه را واگذار کرد و بدین ترتیب هم به مدال نقره دست یافت و البته جواز حضور در تیم ملی را به دست آورد.

رئیس سبک کشتی با کمربند استان قم در ادامه اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی مسئولان سبک کشتی با کمربند فدراسیون ورزش‌های رزمی کشور، افراد اول و دوم اوزان مختلف هر دو رده سنی امید و بزرگسالان این مسابقات به همراه قهرمانان سال قبل به اردوی تیم ملی کشتی با کمربند دعوت می‌شوند.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این اردو خود را برای مسابقات آسیایی کشتی با کمربند که دو ماه دیگر در کیش برگزار می‌شود، آماده می‌کنند، افزود: سبک کشتی با کمربند در ایران زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی فعالیت می‌کند و ایران یکی از قطب‌های جهان و آسیا در این رشته به شمار می‌رود.

این سبک از سال 1390 در استان قم زیر نظر استاد محمدعلی کریمی فعالیت خود را آغاز کرد و توانست در نخستین حضورش سال گذشته در بین 14 تیم حاضر در مسابقات قهرمانی کشور رتبه پنجم را به دست آورد، ضمن اینکه محمدعلی کریمی مسئول سبک کشتی با کمربند استان قم نیز توانست در مسابقات کشتی با کمربند قهرمانی فستیوال هنرهای رزمی جهان و آسیا سال 2012 در جزیره کیش عنوان بهترین داور آسیا را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/78002/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول