اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتخاب بانوی همدانی به عنوان رئیس هیئت اسکواش

با برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت اسکواش یک بانوی همدانی به عنوان یکی از روسای هیئت‌های ورزشی همدان انتخاب شد.

انتخاب بانوی همدانی به عنوان رئیس هیئت اسکواش

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از مدت‌ها باز هم شاهد انتخاب یک بانوی دیگر در سمت رئیس یکی از هیئت‌های ورزشی استان همدان بودیم که وی در یک مجمع تک‌کاندیداتوری برای هیئت اسکواش انتخاب شد.

در مجمع انتخاباتی هیئت اسکواش استان همدان بابک فقیر دبیر فدراسیون اسکواش، سیدعبدی افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان استان، رسول منعم معاون معاون توسعه امور ورزشی این اداره کل و اعضای این مجمع حضور داشتند تا در نهایت رئیس جدید این هیئت را انتخاب کنند.

در این مجمع باز هم شاهد حضور تنها یک کاندیدا بودیم که در نهایت فاطمه‌السادات شبیری که چند ماه به عنوان سرپرست این هیئت بود با کسب اکثریت آرا برای چهار سال به عنوان رئیس هئیت اسکواش همدان انتخاب شد و جانشین اسدالله بیات شد.

شبیری موفق شد در مجمع انتخاباتی اسکواش از مجموع 16 رأی با 15 رأی موافق سکاندار هیئت اسکواش شود.

پس از انتخابات، دبیر فدراسیون اسکواش از رشد این رشته سطح استان‌های کشور خبر داد و گفت: سیاست کلی فدراسیون در توسعه این رشته ارتباط و همکاری با وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، نیروهای مسلح و زندان‌ها بوده که در مرکز صورت گرفته و در استان‌ها به تدریج اجرایی خواهد شد.

بابک فقیر افزود: در حال حاضر بیش از 18 هزار ورزشکار در رشته اسکواش در کشور فعالیت دارند که از این تعداد 12 هزار نفر بانوان و مابقی آقایان هستند.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر تعداد مربیان فعال در این رشته به بیش از یک هزار نفر رسیده‌اند که در حال حاضر 350 مربی در سطح 31 استان کشور به صورت فعال مشغول به فعالیت هستند.

دبیر فدراسیون اسکواش ایران اضافه کرد: اطلاعاتی که دوستان از وضعیت حال حاضر اسکواش ارائه کردند رضایت‌بخش است که امیدواریم با ایجاد خانه اسکواش و سالن اختصاصی این رشته به زودی شاهد توسعه این رشته مفرح در سطح استان باشیم.

وی یادآور شد: با وجود اینکه همدان دارای سالن اختصاصی اسکواش نیست اما رشد خوبی در ارزیابی هیئت‌های ایران داشته و از رتبه 26 در حال حاضر در مکان 16 کشور قرار دارد.

در این جلسه افتخاری و منعم مدیرکل و معاون اداره ورزش و جوانان و همچنین شبیری رئیس جدید هیئت اسکواش توضیحاتی در مورد وضعیت حال حاضر این رشته در استان ارائه کردند.

فاطمه‌السادات شبیری تنها بانویی است که در بین هیئت‌های ورزشی به عنوان رئیس هیئت انتخاب شده است.

پیش از این مژده شکری تنها بانوی رئیس هیئت بود که از سمت خود در هیئت شطرنج استعفا کرده بود و علی‌بابایی جایگزین وی شده است.

نکته مهم در انتخابات هیئت‌های ورزشی عدم استقبال از نام‌نویسی برای تصدی پست رئیس هیئت‌ها است که مجامع تک‌‌کاندیداتوری در همدان رسم شده است اما شنیده‌ها حکایت از این دارد که برای انتخاب رئیس هیئت دوچرخه‌سواری رقابت فشرده‌ای بین سه کاندیدا وجود دارد.

بر اساس گزارش فارس حضور یکی از خبرنگاران ورزشی و همچنین یکی از اعضای شورای شهر همدان در این مجمع و رقابت بین آنها جالب توجه خواهد بود که بعد از مدت‌ها شاهد رقابت دو یا چند کاندیدا در یک مجمع انتخاباتی ورزشی خواهیم بود.

انتهای پیام/89020/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول