اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه آزاد اسلامی اراک

سمینار داروهای نوترکیب و کاربرد تکنولوژی نانو در داروسازی برگزار شد

سمینار داروهای نوترکیب و آشنایی با کاربرد تکنولوژی نانو در داروسازی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

سمینار داروهای نوترکیب و کاربرد تکنولوژی نانو در داروسازی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک بعد از ظهر امروز در این سمینار که در تالار ولایت مجتمع قائم مقام فراهانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد، با توجه به قرار داشتن در هفته پژوهش، برخی از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک را برشمرد و گفت: تاکنون اعضاء هیئت علمی و دانشجویان این واحد با ارایه بیش از هزار مقاله در کنفرانس‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی عزمی راسخ در تولید علم داشته‌اند.

علی نیازی بیان داشت: این مقالات شامل 562 مقاله ISI، 450 مقاله علمی- پژوهشی و 210 مقاله علمی- ترویجی می‌باشد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر فعالیت‌های پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: بیش از 300 طرح پژوهشی توسط اعضاء محترم هیئت علمی واحد اراک ارایه شده که نزدیک به 100 طرح پژوهشی آن در حال اجرا می‌باشد، همچنین نزدیک به 100طرح پژوهشی برون دانشگاهی نیز تاکنون توسط این واحد ارایه شده است.

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک در خصوص فن‌آوری نانو، بیان داشت: دستیابی به جایگاه مناسب در حوزه فن‌آوری نانو از مأموریت‌های مهم سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس این سند، ایران می‌بایست در سال 92 جزو 15 کشور برتر جهان در این زمینه باشد.

نیازی ادامه داد: در سال 82، ایران 30 مقاله در زمینه نانو منتشر کرده که در سال 92، این آمار 126 برابر شده است و در حال حاضر ایران یکی از پنج کشور دنیا در زمینه فن‌آوری نانو به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در زمینه فعالیت‌های نانو رتبه دوازدهم در 31 استان کشور را داراست، تصریح کرد: در استان مرکزی 87 مقاله در حوزه نانو فناوری به چاپ رسیده است.

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک با تأکید بر اینکه موضوع فن‌آوری نانو اهمیت ویژه‌ای برای محققین کشور دارد، اظهار امیدواری کرد: پرداختن به این موضوع در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور باید نهادینه شود.

نیازی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک سعی دارد با ساخت آزمایشگاه‌های تخصصی به شبکه آزمایشگاهی نانو بپیوندد تا محققین این واحد دانشگاهی نیز بتوانند دستاوردهای قابل توجهی در این زمینه داشته باشند.

در این سمینار، تندیس سمینار و لوح تقدیر با حضور دکتر علی نیازی معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک و دکتر محمدعلی مرادی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی به مهمانان ویژه این مراسم اهدا شد.

سمینار داروهای نوترکیب و آشنایی با کاربرد تکنولوژی نانو در داروسازی با حضور دکتر حسین عطار عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و مدیر عامل شرکت تحقیقاتی مهندسی توفیق دارو، دکتر هاله حامدی‌فر مخترع داروی ام.اس، دکتر پیمان کیهان‌ور رئیس آموزش جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دکتر جلیل فلاح عضو هیئت علمی پژوهشکده دانشگاه مالک اشتر تهران، دکتر علی نیازی معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک و جمع کثیری از اساتید و دانشجویان در تالار ولایت مجتمع قائم مقام فراهانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

انتهای پیام/87001/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول