اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهره ماندگار علمی کشور:

باید به سمت کیفی‌سازی پژوهش‌ها حرکت کنیم

چهره ماندگار علمی کشور گفت: باید به سمت کیفی‌سازی پژوهش‌ها حرکت کنیم.

باید به سمت کیفی‌سازی پژوهش‌ها حرکت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، امیدعلی کرم‌زاده ظهر امروز در آیین افتتاح هفته پژوهش و فناوری که با حضور اساتید، دانشجویان و مسئولان شهری آبادان و خرمشهر در سالن آمفی‌تئاتر شهید چمران این دانشگاه برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی توجه چندانی به بحث پژوهش و تحقیق انجام نمی‌شد و اما خوشبختانه در سال‌های اخیر پژوهش جایگاه مناسبی در کشور پیدا کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نام‌گذاری یک هفته به نام پژوهش نیز بر توجهات به این مقوله مهم افزوده است.

چهره ماندگار علمی کشور ادامه داد: البته باید به این نکته توجه کرد که مراسم هفته پژوهش به آموزش صدمه نزد چرا که آموزش اساس و پایه پژوهش است.

کرم‌زاده تصریح ‌کرد: علاوه بر آن باید گام‌های عملی در راستای توسعه پژوهش برداشته شود و از اجرای برنامه های تکراری در این حوزه اجتناب کرد.

وی اضافه ‌کرد: نکته مهم در این زمینه آن است که نباید توجه صرف خود را معطوف تعداد مقالات و پژوهش‌ها کنیم بلکه مهم‌تر از آن توجه به محتوای مقالات و پژوهش‌ها و کیفی‌سازی آنهاست.

چهره ماندگار علمی کشور خاطرنشان‌ کرد: قرار نیست که همه جامعه یا همه دانشجویان و اساتید پژوهشگر شوند، در این راستا باید پژوهشگران واقعی شناسایی و آنها را تشویق کرد.

کرم‌زاده با انتقاد از سیستم آموزشی موجود در آموزش و پرورش افزود: جهان به سرعت در حال تغییر و تحول است و ما نیز باید در این راستا گام برداریم و لازمه آن ایجاد تحول در سیستم آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: زمانی کنکور به عنوان یک غول برای خانواده‌ها بود که گذر از آن به معنای خوشبختی فرزندانشان بود اما خوشبختانه این سد بزرگ تا حدودی در حال برداشته شدن است.

چهره ماندگار علمی کشور تصریح‌ کرد: سیستم آموزشی کنونی ما نیز مربوط به سال‌های گذشته است و مبتی بر امتحان و شیوه‌های قدیمی است که فرصت ایده‌پردازی را به دانش‌آموز نمی‌دهد.

کرم‌زاده گفت: باید سیستم آموزشی طوری باشد که اجازه تفکر و خلاقیت به دانش‌آموز داده شود نه اینکه دانش‌آموز را از امتحان بترسانیم.

وی با اشاره به جایگاه والای علمی کشورمان در گذشته خاطرنشان‌ کرد: در زمانی که آمریکا هنوز کشف نشده و اروپایی‌ها در غار زندگی می‌کردند در ایران بنای عظیم چغازنبیل که از مهندسی خاصی برخوردار است و حتی سیستم فاضلاب در آن تعبیه شده بود احداث شد.

چهره ماندگار علمی کشور متذکر شد: همچنین دانشگاه جندی‌شاپور ایران نخستین دانشگاه جهان است که حتی در روایات آمده است که از امام علی(ع) نیز برای یاد دادن علوم در آن دعوت شده بود در حالی که دانشگاه‌هایی همچون کمبریج و آکسفورد در ابتدا کلیسا بودند و بعد تبدیل به دانشگاه شدند.

کرم‌زاده در پایان اذعان داشت: ما نباید نسبت به گذشته خود عقب‌گرد داشته باشیم بلکه باید روبه جلو و به سمت پیشرفت علمی حرکت کنیم.

انتهای پیام/72008/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول