اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تبیین مهرورزی صحیح

کتاب «دوستی و دوست داشتن در قرآن و روایات» منتشر شد

کتاب «دوستی و دوست داشتن در قرآن و روایات» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.

کتاب «دوستی و دوست داشتن در قرآن و روایات» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب دوستی و دوست داشتن در قرآن و روایات از چهار فصل اصلی مانند جایگاه دوستی در اسلام، عوامل دوستی و ویژگی‌های دوستان، انتخاب دوست و شیوه آزمایش دوستان و آداب دوستی تشکیل شده است.

حاکمان و مهرورزی به مردم، زشتی دشمنی و کینه‌ورزی در اسلام، صلح‌طلبی مسلمانان، قلمروی مهرورزی در اسلام، عوامل پدیدآورنده دوستی، آزمایش به هنگام نیازمندی و سختی‌ها و آزمایش به هنگام سفر از جمله موضوعاتی است که زیر مجموعه موضوعات اصلی این کتاب مطرح شده است.

دوست‌یابی ناصحیح و پیامدهای آن، حفظ دوستی دیرینه، چشم‌پوشی از لغزش‏‌ها و گذشت از اشتباه‌ها، جویا شدن از حال دوست و اعتدال در دوستی از عناوین دیگر فصل‌های این کتاب است.

در مقدمه این اثر می‌خوانیم که مهرورزی و محبت همانند رایحه دل‌انگیزی است که هر انسانی را به سوی خود می‌کشاند و اندیشه و احساس آدمی را مورد تاثیر خود قرار می‌دهد از‌ این‌رو دوست و همدم، تاثیر شگرفی در شکل‌گیری شخصیت و افکار انسان‌ها دارد، آیین سراسر رحمت و عطوفت اسلام، توجه بسیار ویژه‌ای به مهرورزی کرده است به گونه‌ای که در روایات اهل‌بیت (ع) تعابیر خاصی در این باره وارد شده است.

در این پژوهش مهرورزی صحیح تبیین می‌شود و به بررسی شیوه دوست‌یابی و آداب رفاقت از منظر اسلام پرداخته می‌شود از آنجا که جامعه ما نیاز شایانی به پرداختن به این بحث دارد امیدواریم با به کار بستن تعالیم اسلام، زمینه ارتقای فرهنگ مهرورزی در جامعه ما مهیا شود.

کتاب «دوستی و دوست داشتن در قرآن و روایات» توسط محمد همتی تالیف شده و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/78003/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول