اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارائه جلوه‌های باشکوه حضور کودکان و نوجوانان در عاشورا

کتاب «کودکان و نوجوانان در قیام عاشورا» منتشر شد

کتاب «کودکان و نوجوانان در قیام عاشورا (رهیافتی بر برنامه‌‌سازی در رسانه ملی)» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.

کتاب «کودکان و نوجوانان در قیام عاشورا» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب «کودکان و نوجوانان در قیام عاشورا (رهیافتی بر برنامه‏‌سازی در رسانه ملی)» از سه فصل اصلی با عناوین کلیات،‌ الگوگیری از کودکان و نوجوانان عاشورایی و زندگی و هنر کودکان و نوجوانان عاشورایی تشکیل شده است و از منابعی مانند کتاب،‌ اینترنت و نشریه در این کتاب استفاده شده است.

یکی از جلوه‏‌های باشکوه حرکت کاروان امام حسین (ع)، حضور کودکان همراه امام حسین (ع) و خاندان مکرم وی است. این حضور شورانگیز به شکوه حرکت امام حسین (ع) رنگ و بوی خاصی بخشید.

در حماسه کربلا هر یک از رادمردان و شیرزنان عاشورا به سهم خود بر اعتلا و سربلندی این حماسه افزودند اما کربلا از حماسه کودکانی که در این سفر جاودانه هم‌پای ایثارگران و جانبازان عاشورا چکامه حضور سرودند، خاطره‌ای فراموش ناشدنی بر سینه دارد.

برخی از کودکان اگر چه نجنگیدند اما حضور و شهادتشان نقش مهمی در عظمت ابعاد قیام و نیز شتاب بخشیدن در فروپاشی بنیان ظلم و استبداد در جامعه شد.

«کودکان و نوجوانان عاشورایی»، پژوهشی درباره نوزادان (شیرخوارگان)، کودکان و نوجوانانی است که در کربلا حضور داشته‌اند. تعداد این کودکان با توجه به منابع تاریخی، 25 نفر بوده است. از این تعداد، 15 نفر به شهادت رسیده و 10 نفر باقی مانده‌اند و حتی 2 نفر از کودکان (طفلان مسلم) نیز در کربلا حضور نداشته‌اند ولی به شهادت رسیده‌اند.

در پژوهش «کودکان و نوجوانان عاشورایی» به پرهیز از حاشیه‌روی، پرداختن به اصل موضوع، استفاده از منابع در دسترس همگان، کاربردی‌کردن گزاره‌های پژوهش، توجه ویژه به مباحثی مانند ارتباطات، پیام‌های موجود و ضرورت الگوگیری، تاکید بر ظرفیت بالای موضوع کودکان و نوجوانان عاشورایی، برنامه‌سازی در رسانه‌ ملی و برقراری ارتباط میان گذشته (واقعه عاشورا) و حال (زندگی امروز) توجه شده است.

این کتاب متناسب با اوضاع و احوال کودکان، نوجوانان و جوانان جامعه‌ کنونی و امکان‌یابی‌های جدید در بهره‌مندی از پیام‌های عاشورا تالیف شده و همچنین نویسنده این اثر می‌‌کوشد کودکان و نوجوانان عاشورایی را به عنوان الگو و اسوه، پیش روی مخاطبان قرار دهد.

کتاب «کودکان و نوجوانان در قیام عاشورا (رهیافتی بر برنامه‌سازی در رسانه ملی)» توسط عبدالله محمدی تالیف و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول