اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابرکوه:

برای فعالیت‌های فرهنگی هدفی تعریف نشده است

فرماندار ابرکوه با اشاره به فعالیت های فرهنگی انجام شده در کشور گفت: اصلی‌ترین مسئله در این زمینه این است که برای این فعالیت‌ها هدفی تعریف نشده تا با تلاش به این اهداف برسیم.

برای فعالیت‌های فرهنگی هدفی تعریف نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، اسماعیل برزگرزاده، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به اینکه بسیاری از کارهای فرهنگی در جامعه انجام می‌شود اظهار کرد: یکی از نواقص کارهای فرهنگی انجام شده این است که در برنامه‌ها آغاز خوبی داریم اما برنامه و هدفی برای آن تعریف نکرده‌ایم.

وی افزود: حتی استادی که در یک کلاس تدریس می‌کند، برای خود برنامه و اهدافی را مشخص کرده است که در زمانی خاص به آن برسد اما ما در حیطه فرهنگ به عنوان اساسی‌ترین مسئله جامعه از این مسئله غافل شده‌ایم.

برزگرزاده با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: سخنان رهبری به واسطه کاربردی بودن، می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور باشد و رعایت آنها تأثیر خاص خود را به جا می‌گذارد.

وی افزود: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی روح یک جامعه است و از روی آن می‌توان برای شناخت هر ملتی در گذشته و حال بهره برد به طور مثال وقتی در روستایی با نماز جماعت باشکوه آن مواجه شوید، متوجه می‌شوید که در این منطقه فرهنگ دینی پررنگ است.

برزگرزاده ادامه داد: رهبری به خوبی بر این نکته تأکید کردند که فرهنگ حاشیه است و ذیل سیاست و اقتصاد نیست.

وی خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌ها باید پیوست و برنامه‌ریزی فرهنگی داشته باشد زیرا در غیر این صورت در همه مسائل دچار مشکلات دیگری خواهیم شد و رئیس جمهور نیز بر این مسئله و لزوم توجه به مباحث فرهنگی تأکید داشته است.

این مسئول بیان کرد: رهبری حتی کار علمی را نیز از این قاعده مستثنی نکرده‌اند که این نشان از اهمیت موضوع و پرداختن به کار فرهنگی دارد.

برزگرزاده با تأکید بر اینکه در مرحله نخست باید به خوبی ضرورت کار فرهنگی را حس کنیم، عنوان کرد: لزوم نظارت و هدایت دولت در مسائل فرهنگی نیز نباید به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: رهبری همگان را در قبال فرهنگ عمومی کشور دارای مسئولیت دانستند و برای همین دولت نیز باید به نقش نظارتی خود به صورت جدی بپردازد.

برزگرزاده با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی متکی به حضور مردم است و نمونه آن برگزاری مراسم مذهبی است، افزود: سپردن کار به دست مردم، نافی نظارت و هدایت دولت و نظام بر این فعالیت‌ها نیست.

انتهای پیام/2464/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول