اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر دزج:

کارهای فرهنگی در آخر لیست برنامه‌های اجرایی قرار نگیرد

امام جمعه شهر دزج گفت: کارهای فرهنگی در آخر لیست برنامه‌های اجرایی قرار نگیرد بلکه باید در راس همه امور باشد.

کارهای فرهنگی در آخر لیست برنامه‌های اجرایی قرار نگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام اسدالله حسین‌پناهی چهارشنبه‌شب در نشست شورای فرهنگ عمومی قروه اظهار کرد: اگر اقدامات و کارهای فرهنگی در قعر لیست برنامه‌های اجرایی قرار گیرد، خیانت شده است.

وی با تاکید بر اینکه هر کس در هر ارگانی باید نسبت به امور فرهنگی احساس مسئولیت کند، افزود: امر به معروف و نهی از منکر ابزار حفظ دین است و اگر این فریضه کم‌رنگ و یا بی‌رنگ شود، دین اسلام دچار ضرر و خسران خواهد شد.

به گفته حسین‌پناهی، فرهنگ جنبه‌ای از زندگی به شمار می‌آید که آموختنی است و نه ارثی و به همین دلیل همه افراد جامعه در این امر سهیم هستند.

امام جمعه دزج با اشاره به تنوع قومی و مذهبی در منطقه، تصریح کرد: برنامه‌ریزی فرهنگی باید به‌گونه‌ای باشد که همه آحاد جامعه از آن بهره‌مند شوند.

وی درباره اهمیت مقوله فرهنگ در جامعه، خاطرنشان کرد: ارزش و اهمیت فرهنگ به حدی است که اندیشمندان از آن به مثابه ارزش سر برای بدن یاد می‌کنند و لذا بی‌توجهی به آن قابل قبول نیست.

حسین‌پناهی یکی از آسیب‌های فرهنگی را خالی بودن مساجد در روستاها و شهرها از روحانی عنوان کرد و گفت: فاصله گرفتن مردم از روحانیت، فضا را برای تبلیغ فرهنگ بیگانه آماده می‌کند.

این مسئول با تاکید بر تقویت آشنایی با قرآن و معارف و آموزه‌های ارزنده آن و نیز اجرای مستمر کارهای قرآنی گفت: از 30 روستای بخش چهاردولی چهار روستا دارای مبلغ دینی است که باید چاره‌اندیشی اساسی صورت گیرد.

امام جمعه دزج در ادامه به آسیب‌های دنیای مجازی و ماهواره اشاره کرد و افزود: عملکرد انجام گرفته در این بخش مانند این است که به فردی ویروس ایدز تزریق شود و سپس برای درمان وی مسکن تجویز شود.

حسین‌پناهی افزود: وقتی فضای تغذیه با فرهنگ مسموم غرب برای افراد فراهم باشد، تبلیغ فرهنگ خودی سعی و تلاش گسترده‌تری را می‌طلبد.

وی اعتیاد را معضل اصلی بخش چهاردولی عنوان کرد و افزود: این معضل، مشکلات و پیامدهای سوء دیگری همچون طلاق را نیز در پی داشته است که باید با سلب امنیت از قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان با این پدیده شوم مقابله شود.

انتهای پیام/79009/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول