اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

متوسط بارندگی‌ در آذربایجان غربی به 123.6 میلی‌متر رسید

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی با اعلام میزان بارندگی‌های شهرستان‌های مختلف استان در طول سال زراعی جاری، متوسط بارندگی‌ها در این مدت را 123.6 میلی‌متر اعلام کرد.

متوسط بارندگی‌ در آذربایجان غربی به 123.6 میلی‌متر رسید

علی مطلبی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بارش‌های چند روز اخیر در مناطق مختلف آذربایجان غربی سبب شد تا کاهش قابل توجه میزان بارندگی‌های سال جاری نسبت به سال گذشته جبران شود.

وی میانگین بارندگی در 24 ساعت گذشته را در استان 4.4 میلی متر اعلام و تصریح کرد: طی روز گذشته پربارش‌ترین شهر استان بوکان با 12.6 میلی‌متر بارندگی در قالب برف و باران بوده است.

مطلبی‌فرد افزود: روز گذشته به جز چالدران در سایر مناطق استان شاهد بارندگی بوده‌ایم که این امر سبب خشنودی کشاورزان و اهالی این مناطق شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: با بارش نزولات آسمانی، میانگین بارندگی‌ها در سال زراعی جاری به 123.6 میلی‌متر رسید.

وی سردشت را همچنان پربارش‌ترین شهرستان استان اعلام کرد و گفت: با بارندگی‌های اخیر جمع کل بارش در این شهرستان از آغاز مهر ماه امسال تاکنون به 328.6 میلی‌متر رسید.

مطلبی فرد کم‌بارش‌ترین شهرستان استان را نیز در سال زراعی جاری شهرستان خوی عنوان کرد و گفت: هم اکنون این شهرستان با 54.5 میلی‌متر بارندگی، کم‌بارش‌ترین شهرستان استان در طول سال زراعی جاری محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی میزان بارندگی‌ها در مرکز استان را طی روز گذشته 2.7 میلی‌متر اعلام و تصریح کرد: با بارش‌های اخیر جمع کل بارندگی‌ها در ارومیه طی سال زراعی جاری به 109.9 میلی‌متر رسید.

وی با اشاره به اینکه جمع کل بارندگی‌ها در مدت مشابه سال زراعی گذشته 115.4 میلی‌متر بوده است، از رشد هشت میلی‌متری متوسط بارندگی‌ها در طول سال زراعی جاری در استان خبر داد.

انتهای پیام/61006/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول