اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرد شدن هوا صورت گرفت

هشدار شرکت آب و فاضلاب درباره حفاظت از کنتورهای آب

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان همزمان با سرد شدن هوا بر حفاظت از کنتورهای آب مشترکان هشدار داد.

هشدار شرکت آب و فاضلاب درباره حفاظت از کنتورهای آب

سیدهادی حسینی‌بیدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اینکه بارش برف در برخی نقاط ممکن است موجب یخ‌زدگی کنتورهای آب شود، افزود: در این راستا بسیاری از پرسنل را تعیین تکلیف کردیم تا در هنگام بروز یخ‌زدگی در امور آب دقت لازم را به‌کار گیرند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه یخ‌زدگی در همدان گزارش نشده است، تصریح کرد: بر این اساس سعی کردیم با عدم قطعی آب در شب هنگام، از بروز هرگونه یخ‌زدگی کنتورها جلوگیری کنیم.

معاون بهره‌‍برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: شرکت آبفا با تأکید بر پرسنل قرار است شکستگی‌های احتمالی لوله‌ها را شب هنگام تعمیر نکند تا همین امر در آبرسانی اختلال ایجاد نکرده و مانع یخ‌زدگی نشود.

وی اذعان کرد: برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتورها بالشتک‌هایی به منازل شمالی داده شده است تا در مقابل یخ‌زدگی از کنتورها حفاظت کند.

حسینی‌بیدار خطاب به مشترکان آب خاطرنشان کرد: مشترکان لوله‌های آب منازل و یا اماکنی که در هوای بیرون واقع شده را با پشم شیشه عایق‌بندی کنند تا در مقابل سرما و یخ‌زدگی محافظت شود.

وی اضافه کرد: مشترکان می‌توانند با کاه و یا پلاستیک محل کنتور را گرم نگه دارند و این امر باید از سوی مشترکان جدی گرفته شود، چرا که سهل‌انگاری در این خصوص موجب اختلال در شبکه آبرسانی می‎شود.

معاون بهره‌‍برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: بستن شیرهای غیرقابل استفاده منازل و تخلیه آب داخل این شیرها نیز می‌تواند در عدم یخ‌زدگی کنتورها کمک کند.

انتهای پیام/89003/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول