اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه سلامت کرج:

امکانات بیمارستانی کرج جوابگوی نیاز مردم نیست

رئیس کارگروه سلامت کرج گفت: امکانات بیمارستانی و پزشکی این شهرستان جوابگوی نیاز مردم نیست.

امکانات بیمارستانی کرج جوابگوی نیاز مردم نیست

کریم حمیدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مرکز استان البرز در مقایسه با بسیاری از شهرستان‌ها و کلانشهرهای کشور به ویژه مراکز استان‌ها دارای شرایط خاص و ویژه است.

وی تصریح کرد: یکی از این ویژگی‌ها مربوط به جمعیت کرج است و بر اساس آخرین آمارها بیش از 2 میلیون نفر در این شهرستان ساکن هستند که به مراتب بیشتر از اکثریت مراکز استان‌های کشور است.

رئیس کارگروه سلامت شهرستان کرج افزود: از سوی دیگر کرج یکی از بزرگ‌ترین شهرهای مهاجرپذیر کشور بوده و به دلیل نزدیکی به پایتخت سرریز جمعیت تهران در کرج ساکن می‌شوند که همین امر مشکلات بسیاری در حوزه تامین امکانات و برنامه‌ریزی برای مدیران ایجاد می‌کند.

حمیدوند که طی روزهای اخیر از سوی استاندار البرز به سمت معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری کرج نیز منصوب شده است، ادامه داد: یکی از مهمترین نیازهای کرج مربوط به امکانات پزشکی و بیمارستانی است و این در حالی است که از سوی مسئولان و مدیران دستگاه‌های مربوطه تلاش‌های بسیاری برای تامین نیاز مردم طی سال‌های اخیر انجام شده است.

وی بیان داشت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته باز هم شاهد هستیم که امکانات بیمارستانی موجود در کرج جوابگوی نیاز مردم نیست و باید با تخصیص منابع و اعتبارات ویژه، این مشکل به حداقل برسد.

*کرج حداقل به 2 بیمارستان جدید نیاز دارد

رئیس کارگروه سلامت شهرستان کرج افزود: امکانات درمانی و پزشکی کرج باید به صورتی باشد که شهروندان و بیماران کرجی برای درمان و بهره‌مندی از خدمات بیمارستانی مجبور به عزیمت به تهران نباشند.

حمیدوند خاطرنشان کرد: بر اساس استانداردهای کشوری باید به ازای هر هزار نفر یک تخت بیمارستانی وجود داشته باشد و این در حالی است که در حال حاضر شهرستان کرج 1750 تخت بیمارستانی دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که بخشی از شهروندان شهرستان‌های طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ و حتی از شهرستان‌های همجوار مانند شهریار و ملارد برای درمان به شهرستان کرج مراجعه و تعدادی از این تخت‌ها را اشغال می‌کنند.

معاون فرماندار کرج اظهار داشت: بنابراین با توجه به شرایط خاص کرج و نیاز شهروندان، این شهرستان حداقل به 2 بیمارستان دیگر نیاز دارد.

حمیدوند در پایان گفت: امیدواریم با تلاش‌ها و نگاه ویژه‌ای که دولت و استانداری البرز در حوزه بهداشت و درمان دارد، در آینده شاهد افزایش کمی و کیفی خدمات پزشکی و بیمارستانی به شهروندان کرج باشیم.

انتهای پیام/2302/س40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول