اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان شهرستان بویراحمد

امامزاده شاه‌ حسن (ع) مهریان غبارروبی شد

طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستان بویراحمد امامزاده شاه‌حسن (ع) مهریان غبارروبی شد.

امامزاده شاه‌ حسن (ع) مهریان غبارروبی شد

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از برگزاری آئین غبارروبی امامزاده شاه‌حسن (ع) روستای مهریان خبر داد و گفت: این مراسم با حضور رئیس اوقاف شهرستان بویراحمد، هیئت امنای امامزاده و جمعی از مردم منطقه برگزار شد.

رامین چرومی با تاکید بر این‌که سازمان اوقاف بر اساس برنامه کاری خود با حضور هیئت امنای امامزاده‌ها مراسم غبارروبی ضریح امامزاده‌ها را انجام می‌دهد، گفت: این نهاد بر اساس سیاست کاری اقدام به اجرای چنین برنامه‌هایی در سطح استان می‌کند.

این مسئول به موقعیت جغرافیایی امامزاده اشاره کرد و گفت: مدخل ورودی تنگ مهریان در دو کیلومتری شمال غربی روستای مهریان بویراحمد و در فاصله پنج کیلومتری شهر یاسوج واقع است.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بنای قدیم امامزاده در ابتدا از دو قسمت هشتی و شبستان گنبددار گچی تشکیل مرقد مطهر در زیر گنبد قرار گرفته و فضای هشتی متصل به ایوان کوچکی که ورودی آن با محیط صحن مرقد مرتبط بوده که با یک درب چوبی سنتی تعبیه شده است.

چرومی خاطرنشان کرد: بنای جدید امامزاده در سال 1379 توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و طرح توسعه و اجرای نقشه آن در سال 1381 عملی گردید که پس از تخریب، تسطیح و خاکبرداری نقشه جدید آن با مساحتی بیش از 1000 متر مربع با استفاده از فنداسیون و شناژهای اصولی به صورت دو طبقه اجراء گردید.

این مسئول بیان داشت: گنبد این بنا با استفاده از تیرآهن پهن یک لبه به ارتفاع بیش از ده متر به شکل هرمی باز طراحی و تهیه شده و بر روی شش پایه ستونی قرار گرفته که در زیر آن مرقد منور و بر روی آن ضریحی زیبا قرار گرفته است.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: اطراف امامزاده قبرستان وسیعی بود که تعداد زیادی از قبور مزبور در زمان احداث تسطیح شد مشهور است امامزاده حسن(ع) فرزند امامزاده ابراهیم(ع) می‌باشد که مدفن آن در روستای کریک شهرستان دنا واقع شده است.

انتهای پیام/82011/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول