اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

هیچ پروژه عمرانی بدون مطالعه اجرا نمی‌شود

شهردار تبریز گفت: هیچ طرح و پروژه عمرانی خدماتی شهری بدون انجام مطالعات همه جانبه اجرایی نخواهد شد.

هیچ پروژه عمرانی بدون مطالعه اجرا نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار کرد: اساس و زیربنای اجرای هر طرح و پروژه عمرانی خدماتی شهری، مطالعه همه جانبه در تمام ابعاد مبتنی بر نیازسنجی و آسیب شناسی و پیش‌بینی و ارایه پیوست‌های لازم آن است و در این دوره مدیریتی شهرداری، هیچ پروژه عمرانی فاقد مطالعات اجازه ارجا و عملیاتی شدن نخواهد یافت.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود طراحی و برنامه ریزی اجرایی را دو گام بعدی اجرای پروژه‌های عمران شهری دانست و با تأکید بر رعایت این دو اصل در توسعه شهری و طراحی پروژه‌ها خاطر نشان کرد: با تکیه بر سه اصل مطالعه، طراحی و برنامه‌ریزی در اجرای پروژه‌های عمرانی، بدون تردید شاهد کاهش و رفع مشکلات و چالش‌هایی چون طولانی شدن زمان اجرای طرح‌ها، عدم پیش‌بینی و برآورد بودجه و اعتبارات مورد نیاز و الزامات و ضرورت‌های اجرایی آن نخواهیم بود و از طرف دیگر هزینه‌های اجرایی و انسانی ناشی از اجرای پروژه‌ها نیز به حداقل خواهد رسید.

نجفی در عین حال با ابراز خرسندی از تصویب اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری تبریز از سوی کمیسیون تحقیق و نظارت شورا افزود: با ایجاد و راه‌اندازی این مرکز به یاری از دغدغه‌های مدیریت شهری در بخش انجام مطالعات اولیه طرح‌ها و برنامه‌ها مرتفع خواهد شد.

تبریز روی ریل توسعه قرار گرفته است

شهردار تبریز گفت: تبریز با عبور از مرحله رشد عمرانی ، روی ریل توسعه قرار گرفته و باید از تمام ظرفیت‌های موجود در راه تحقق اهداف این توسعه استفاده کنیم.

نجفی افزود: خوشبختانه شهر تبریز در سال‌های گذشته و در سایه برنامه‌ریزی و اقدامات هدفمند مدیریت شهری در تمام حوزه‌ها رشد چشمگیری یافته و در حال حاضر در مرحله استارت برای توسعه جهشی است.

وی افزود: برنامه‌ریزی و اقدامات موثر مدیریت شهری در سال‌های اخیر در بخش‌های زیربنایی نظیر عمران شهری، حمل و نقل، سرمایه‌گذاری، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، مسیرگشایی‌ها و بسیاری دیگر از شاخص‌ها قابل توجه بوده و امروز این شهر می‌تواند با قرار گرفتن بر روی ریل توسعه، به اهداف چشم‌انداز خود دست یابد.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با یک برنامه‌ریزی دقیق و هدف‌گذاری روشن و در کنار اینها، تکیه بر اراده و عزم عمومی و حمایت مردم و مسئولان، آرمان تبدیل کردن تبریز به شهری آباد، مدرن و برتر در سطح کشور و منطقه دور از دسترس نیست و تمام برنامه‌ریزی‌های ما باید در این زمینه باشد.

شهردار تبریز در عین حال خاطر نشان کرد: عزم و اجماع عمومی مردم و مسئولان شهری و استانی حول محور تسریع روند توسعه و شتاب بخشیدن به چرخ های آبادانی و پیشرفت تبریز استوار شده و این اجماع، کلید طلایی توسعه شهر اولین‌ها در آینده نزدیک خواهد بود.

انتهای پیام/60002/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول