اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر کردستان خبر داد

اسکان 1600 مسافر در راه مانده در جاده‌های کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر کردستان از امدادرسانی به پنج هزار مسافر از آغاز بارش برف در استان خبر داد و گفت: یک‌هزار و 600 مسافر در راه مانده در جاده‌های کردستان نیز اسکان داده شده‌اند.

اسکان 1600 مسافر در راه مانده در جاده‌های کردستان

حسن خدابنده‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: تاکنون آمار دقیقی از کل شهرستان‌های استان مبنی بر اقدامات امدادی انجام شده از روز گذشته در دست نیست، اما مشکل خاصی نیز خبر داده نشده است.

وی از وقوع یک تصادف و مجروح شدن دو نفر در این حادثه خبر داد و گفت: مجروحین در کوتاه‌ترین زمان توسط امدادگران مستقر در جاده امدادرسانی شده و خوشبختانه تلفات جانی نیز نداشته‌ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به آمادگی که داشتیم با وجود بارش برف و کولاک شدید به خوبی توانستیم با همکاری سایر ارگان‌ها و نهادهای عضو طرح زمستانی محورهای مواصلاتی استان را مدیریت کنیم که این موجب شده کوچک‌ترین اتفاق و حادثه ناگواری در استان رخ ندهد.

خدابنده‌لو از فعالیت 500 امدادگر آموزش‌دیده در قالب تیم‌های عملیاتی و پشتیبانی در استان خبر داد که در کنار سایر دستگاه‌ها در طرح زمستانه فعالیت دارند و گفت: 15 پایگاه ثابت و سیار استان با بهره‌گیری از هر پایگاه چهار نفر امدادگر زمینه لازم برای خدمت به موقع به نیازمندان جاده‌‌‌ای در استان فراهم شده است.

به گفته وی، پایگاه‌های ثابت و سیار هلال‌احمر استان بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده به صورت 24 ساعته در سطح جاده‌ها آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر کردستان خاطرنشان کرد: 15 تیم عملیاتی و 11 تیم پشتیبانی نیز به صورت ثابت در طرح زمستانه امسال کارهای امدادرسانی را انجام می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه 50 دستگاه خودرو و کمک کار آمبولانس شامل ست نجات سنگین و نیمه سنگین و سایر تجهیزات در پایگاه‌های ثابت و سیار در سطح استان مستقر شده است، بیان داشت: پایگاه امداد و نجات آبیدر سنندج نیز در روزهای پنج‌شنبه و جمعه فعال خواهد بود.

خدابنده‌لو در پایان در زمینه خدمات‌رسانی به روستاها نیز اذعان داشت: تاکنون دستوری در این خصوص به ما اعلام نشده و در صورت نیاز آمادگی کامل برای ارائه هرگونه خدمات امدادی در سطح روستاهای استان داریم.

انتهای پیام/79002/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول