اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه امیدیه:

نقطه ضعف استکبار در مقابل اراده ملت ایران کاملا مشهود است

خطیب جمعه امیدیه با اشاره به صحبت های اخیر رئیس جمهور امریکا گفت: این صحبت‌ها نشان از بی‌ادبی و همچنین ضعف کشورهای مستکبر در برابر اراده ملت ایران است.

نقطه ضعف استکبار در مقابل اراده ملت ایران کاملا مشهود است

به گزارش خبرگزاری فارس از امیدیه، حجت‌الاسلام مهدی علیزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان در بین نمازگزاران با دعوت مردم به تقوی الهی اظهار کرد: یکی از عواملی که موجبات عذاب الهی را برای فرد به عمل می‌آورد این است که فرد برای رسیدن به اهداف و مناسب خود از راه‌های نامشروع اقدام کند.

وی افزود: نمونه‌های از این قبیل را ما در تمام ادیان همچون دین مبین اسلام شاهد بوده‌ایم، زمانی که معاویه و پسرش یزید می‌خواستند با اعمال خلاف شرع و غیرمشروع به حاکمیت برسند اما هم در این دنیا و هم در آخرت عذاب الهی نصیبشان شد.

خطیب جمعه امیدیه تصریح کرد: عامل دیگر که موجب دور شدن فرد مسلمان از راه حق می‌شود افراط و تفریط در راه دین است، اینکه در رفتار و عقاید خود مسائلی را به وجود آورد و ترسیم کند که مورد قبول خداوند نبوده و جز دوری از راه حق اثر دیگری نداشته باشد.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرمایند «شجاعترین مردم کسی است که بتواند بر هوای نفس خویش غلبه کند و بتواند خود را وقف اسلام نماید» تصریح کرد: کسی که بتواند نفس خود را کنترل و تربیت کرده و بر خودخواهی و خودبینی خود غلبه کند شجاع‌ترین فرد در میان مردم است.

علیزاده در ادامه خطبه‌های این هفته در خصوص صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: این صحبت‌ها نشان از بی‌ادبی و همچنین ضعف کشورهای مستکبر در برابر اراده ملت ایران است.

وی اضافه کرد: به دستگاه دیپلماسی کشورمان توصیه می‌کنم ضمن توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه، به حیله‌ها و نقشه‌های طرف مقابل توجه کرده و از خواسته‌های بر حق ملت ایران دفاع کنند تا مبادا فریب دشمن را بخورند.

امام جمعه امیدیه همچنین فرارسیدن هفته پژوهش و همچنین هفته وحدت حوزه و دانشگاه را تبریک گفت و یاد و خاطره شهیدان تندگویان و مفتح را گرامی داشت.

وی در پایان خطبه دوم، نمازگزاران را به همکاری و مشارکت در ساخت درب‌های حرمین عسکریین دعوت کرد.

انتهای پیام/72001/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول