اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه چناران:

مهم‏ترین مشخصه اردوگاه استکبار پیمان‏‌شکنى است

امام جمعه چناران گفت: سابقه استکبار نشان داده که هرگز قابل اعتماد نیست و همچنین مهم‏ترین مشخصه اردوگاه استکبار پیمان‏‌شکنى است.

مهم‏ترین مشخصه اردوگاه استکبار پیمان‏‌شکنى است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان چناران با اشاره به سخنان سران آمریکایى در رابطه با مذاکرات هسته‌ای ایران اظهار داشت: صرف‏ نظر از ماهیت مذاکرات و توافقات ژنو و این‏که چه دستاوردى نصیب کشورمان شده، ژست مغرورانه سران آمریکا، حاکى از تزلزل آن‏ها در برداشتن کوچک‏‌ترین گام براى رسمیت‏ دادن به حق مسلم مردم کشورمان است.

وی افزود: آن مقداری که امنیت اسرائیل براى سران استکبار موضوعیت دارد، حقوق مسلم ملت ایران که موضوع و طرف اصلى مذاکرات 1+5 است، اهمیت و یا موضوعیت ندارد.

امام جمعه چناران ادامه داد: با کمال بى‏‌شرمى وزیر امور خارجه آمریکا مى‏‌گوید که امنیت اسرائیل در این مذاکرات در رأس دستور کار ما قرار دارد و واشنگتن و رژیم صهیونیستى در زمینه برنامه هسته‏‌اى ایران کاملاً هماهنگ هستند و این در حالی است که سابقه استکبار نشان داده که هرگز قابل اعتماد نیست و مهم‏ترین مشخصه اردوگاه استکبار پیمان‏‌شکنى است و برای همین باید در مذاکرات اهداف اصلى آن‏ها را به‏ خوبى شناخت و متناسب با آن هوشمندانه تدبیر کرد.

خطیب جمعه چناران خاطرنشان کرد: آنچه مردم از مسئولان دیپلماسى کشور انتظار دارند این‏ است که در راستاى منویات مقام معظم رهبرى مراقب زیاده‏ خواهى‏‌هاى دشمنان باشند و قاطعانه از حقوق ملت ایران دفاع کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: به هر میزان که وحدت و همبستگى در این دو مرکز ارزشمند است، تفرقه و اختلاف در میان آن‏ها بسیار خطرناک بوده و آثارى تلخ به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پیوند و ارتباط  این دو مرکز موجب رشد و پیشرفت‏‌ علمى و فرهنگى شده و از سویى دیگر استقلال سیاسى و استقلال فرهنگى کشور را محقق مى‏‌گرداند و البته واقعیت انکارناپذیر دیگرى که موجب شده وحدت حوزه و دانشگاه از اهمیت و حساسیت خاصى برخوردار گردد، این است که هر نوع اتحاد و همبستگى دانشگاهیان و حوزویان به ‏سرعت به جامعه و در میان مردم سرایت مى‏‌کند و آثار مفید و سازنده‌ای را به جا می‌گذارد.

امام جمعه چناران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به درگذشت نلسون ماندلا، رهبر مبارزه با تبعیض نژادی گفت: درحالى مقامات کنونى و گذشته آمریکا و دولت‌های غربی در غم از دست دادن نلسون ماندلا اشک تمساح مى‌‏ریزند که مرورى بر تاریخ مبارزات کنگره ملى آفریقا به رهبرى نلسون ماندلا نشان‏‌دهنده کارشکنى‏‌ها و سنگ‌‏اندازى‏‌هاى فراوان آمریکایى‏‌ها و غربی‌ها در راه مبارزه این کنگره براى دستیابى به حقوق اولیه انسانى است.

خطیب جمعه چناران با اشاره به ریشه‌های قیام عاشورا تصریح کرد: معاویه در دوران حکومت ننگین خود از ابزارها و شیوه‌های مختلفی برای از بین بردن اسلام استفاده کرد و جنگ روانی گسترده‌ای را علیه اهل بیت(ع) برای تبلیغ وارونه ارزش‌های اسلامی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) نیز با قیام خویش در مقابل شبیخون گسترده فرهنگی حکومت بنی‌امیه ایستاد و از جان خود و عزیزان و یارانش گذشت تا کارآمدترین مبارزه را با تبلیغات منفی دستگاه معاویه انجام داده باشد.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول