اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

متلاشی شدن یک خانه فساد در آبیک

مسئول ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک از شناسایی و متلاشی شدن یک خانه فساد در این شهرستان خبر داد.

متلاشی شدن یک خانه فساد در آبیک

سیداسلام ظهرابی ‌اصل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: چند سالی بود که خانه فسادی در شهر آبیک وجود داشت و گزارش‌های مردمی نیز مبنی بر دایر بودن چنین خانه فسادی وجود داشت ولی به دلیل کلی بودن گزارش‌ها و به دلیل نواقص اطلاعاتی و جزئیات بررسی نشده، تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته بود.

وی در خصوص جزئیات خانه فساد شهر آبیک افزود: یکی از اعضای ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک با ارائه جزئیات خانه فساد به مسئول یکی از هسته‌های ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی و بررسی مسئول هسته، گزارش عضو هسته محرز و مشخص شد و موضوع برای صدور دستور قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ارجاع داده شد و پیگیری‌ها ادامه یافت.

این مسئول ادامه داد: با همکاری نیروی انتظامی شهرستان آبیک در یک عملیات غافلگیرانه، تعدادی خانم و آقا در این خانه فساد دستگیر شدند.

مسئول ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: آقای (ح.ط) و خانم (ث.ط) متهمان ردیف اول خانه فساد در شهرستان آبیک هستند.

ظهرابی‌ اصل اضافه کرد: افراد دستگیر شده به مراجع قضایی ارجاع و در بازداشت به سر می‌برند.

وی افزود: پیگیری‌ها، تحقیقات و بررسی‌های لازم در زمینه افراد دستگیر شده همچنان در یکی از شعبه‌های دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه دارد.

این مسئول تصریح کرد: خانه فساد به صورت استیجاری بوده است؛ این در حالی است که یک باب خانه فساد استیجاری دیگر نیز از سوی متهم ردیف اول (ح . ط)  در یکی دیگر از مناطق شهر آبیک دایر شده بود و این گروه درصدد بودند فرامرزی عمل کرده و پای افرادی را از شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد استان البرز به این خانه‌ها بکشانند.

مسئول ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک بیان کرد: زنانی که دستگیر شده‌اند شامل زنان بدسرپرست، بی‌سرپرست و دختران فراری شهرستان آبیک و شهرستان‌های همجوار بوده‌اند.

ظهرابی‌ اصل؛ کسب درآمدهای نامشروع، اتراق و بهره‌برداری نامشروع را از اهداف مهم باند بزرگ خانه فساد در شهرستان آبیک برشمرد و خاطرنشان کرد: این دو خانه فساد به مدیریت (ح . ط) ولی به صورت گروهی اداره می‌شد.

وی افزود: این باند خانه فساد قصد داشتند با اجاره کردن خانه‌های متعدد علاوه بر شناسایی نشدن، فعالیت خود را افزایش دهند.

این مسئول اذعان داشت: گرچه چنین اقدامی، برخوردی قهرآمیز و قانونی است ولی عاملی پیشگیرانه برای متنبه شدن افرادی است که به دایر کردن این خانه‌ها اقدام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: گرچه برای افرادی که در این خانه‌ها مشغول به فعالیت هستند و یا قصد دارند در آینده چنین خانه‌هایی را دایر کنند، درس بزرگی محسوب می‌شود.

مسئول ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک یادآور شد: علاوه بر پلمب شدن دو خانه فساد مذکور، موادمخدر و تجهیزات ماهواره‌ای نیز کشف شده است.

ظهرابی‌ اصل گفت: برای جلوگیری از برگزاری پارتی‌های دانشجویی در شهرستان آبیک تدابیر لازم اندیشیده شده است تا دانشجویان با موارد قانونی مربوط به دایر شدن چنین مراکزی و عواقب آن آشنا شوند.

لازم به ذکر است، مردم شهرستان آبیک با اطلاع از کسب چنین خبری، با ارسال پیام‌های تبریک و قدردانی چه به صورت حضوری و چه پلاکاردی به مسئولان قضایی و نیروی انتظامی، خرسندی خود را ازاین اتفاق مهم ابراز داشته‌اند.

انتهای پیام/77006/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول