اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان:

خروج از قوانین و مقررات اداری منجر به فساد می‌شود

معاون سیاسی اجتماعی استاندار گفت: چارچوب‌های هر اداره براساس قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌هایی تدوین شده و اگر از چهارچوب این قوانین و مقررات خارج شویم، فساد آغاز می‌شود.

خروج از قوانین و مقررات اداری منجر به فساد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرج‌الله خبیر در همایش مبارزه با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری که ظهر امروز در مجتمع رفاهی حفاری برگزار شد اظهار کرد: اگر دستگاه‌ها وظایف و مسئولیت‌هایی را که به عهده آن‌ها گذاشته شده است اجرا نکنند؛ نقایص و موانع زیادی در عملکرد این دستگاه‌ها و ارائه خدمت آن‌ها به مردم به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه سازمان‌ها بر مبنای اهداف مختلف تشکیل می‌شوند تصریح کرد: سازمان‌ها براساس تمرکز قدرت و ایجاد امنیت، تمرکز ثروت و دارایی در راستای پیشرفت و توسعه کشور و یا ارائه خدمات بهداشتی و رفاهی به مردم به وجود می‌آیند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه این دستگاه‌ها باید براساس نظم اداره شوند عنوان کرد: اگر این سازمان‌ها براساس نظم به وظایف خود عمل کنند مملکت به خوبی اداره می‌شود.

وی در این خصوص اضافه کرد: اگر در این سازمان‌ها و ادارات نظم وجود نداشته باشد در ارائه خدمت به مردم مسائل و مشکلاتی به وجود می‌آید.

خبیر خاطر نشان کرد: زمانی که به فلسفه وجودی سازمان‌ها بی‌توجهی شود در نتیجه سرمایه‌های ملی به هدر می‌رود، در مردم نارضایتی به وجود می‌آید و در ‌‌نهایت ارکان حکومت به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه چهارچوب‌های هر اداره براساس قوانین، مقررات و آیین نامه‌هایی تدوین شده است اظهار کرد: اگر از چارچوب این قوانین و مقررات خارج شویم فساد آغاز می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در زمینه مبارزه با فساد ادارات و ارتقای سلامت نظام اداری اذعان کرد: باور عمیق کارگزاران با اجرای صحیح قوانین، نظارت بی‌وقفه دستگاه‌های نظارتی و رسانه‌های متعهد، افزایش آگاهی مردم درباره چگونگی دریافت خدمت از کارگزاران از مواردی است که در مبارزه با فساد اداری باید به کار گرفت.

وی با اشاره اینکه با کاستی زیادی مواجه هستیم و حقوق کارکنان جوابگوی هزینه‌های زندگی آن‌ها نیست بیان کرد: باید تلاش شود محیط مناسب و فضای درستی برای ارائه خدمت به مردم فراهم شود.

انتهای پیام/72011/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول