اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

295 رابط بهداشتی در خلخال عهده‌دار امنیت بهداشتی هستند

فرماندار شهرستان خلخال گفت: 295 رابط بهداشتی در شهرستان خلخال نقش امنیت و اطلاع‌رسانی اهداف بهداشتی و سلامتی در شهر و روستاها را برعهده دارند.

295 رابط بهداشتی در خلخال عهده‌دار امنیت بهداشتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی صبح امروز در همایش رابطین سلامت بهداشتی در خلخال اظهار داشت: این رابطین در 142 روستای شهرستان خلخال مشغول فعالیت بوده و به مردم این مناطق کمک‌رسانی و اطلاع‌رسانی می‌کنند.

محمدی گفت: نقش اطلاع‌رسانی به خانواده‌های روستایی در تامین سلامت روستاییان مهمترین مقوله است که در این راستا رابطین بهداشتی سلامت به خوبی از عهده آن برآمده‌اند.

فرماندار شهرستان خلخال تصریح کرد: رابطین سلامت می‌توانند با درک صحیح از آموخته‌های خود در مراحل آموزش و انتقال اطلاعات به خانواده‌ها در سلامتی آنها تاثیر‌گذار باشند.

وی افزود: پزشکان در شهر خلخال نیز نقش ارزنده‌ای در درمان مردم به عهده دارند و بیش از 50 درصد پزشکان عمومی و متخصص شهرستان خلخال بومی هستند.

رئیس شورای اداری شهرستان خلخال از فعالیت بیش از پنج مرکز بهداشتی و درمانی در شهر‌های خلخال، کلور و هشتجین خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه روستایی نیز بیش از هشت مرکز بهداشتی درمانی در روستاهای مختلف شهرستان خلخال فعال هستند.

محمدی یادآور شد: رابطان بهداشتی با حضور در روستاها نقش مهمی در تامین سلامت خانواده‌های روستایی داشته و حافظ سلامت آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم رئیس مرکز بهداشت شهرستان خلخال نیز در سخنانی بیان داشت: اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری‌ها، نوع تغذیه، کنترل بیماری‌ها و آموزش می‌تواند جامعه روستایی را از آسیب‌ها و بیماری‌ها مصون نگه دارد.

پرویز وکیلی گفت: رابطین بهداشتی به علت حضور در روستاها و نزدیک بودن به خانواده‌های روستایی می‌توانند اهداف بهداشتی را در سریع‌ترین زمان به اهالی انتقال داده و مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان روستا را به گوش مسئولان ذیربط برسانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از 10 نفر از رابطین بهداشتی فعال در شهرستان خلخال با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام/62008/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول