اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خارگ:

استکبار همیشه پیمان‌شکن بوده است

امام جمعه خارگ اظهار داشت: مقامات آمریکایی زیرحرف خود زده‌اند و استکبار همیشه پیمان‌شکن بوده است.

استکبار همیشه پیمان‌شکن بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خارگ، حجت‌الاسلام موسی کمالی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته خارگ با اشاره به عمل صالح به عنوان یکی از مصادیق تقوا اظهار کرد: یکی دیگر از اعمال صالح خدمت به خلق است و مردم نیز جزئی از خانواده خداوند هستند.

وی با بیان اینکه خدمت به خلق بهترین شیوه برای تشکر از خداوند است تصریح کرد: بر انجام مواسات در اسلام تاکید شده است و به معنای همکاری، تعاون، غمخواری و مددکاری است و پیامبر نیز فرمودند که هرکس می‌خواهد مومن حقیقی باشد، باید فقیران و نیازمندان را یاری دهد.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: معنای دیگری که امام صادق (ع) برای مواسات نقل فرموده‌اند، به معنای ضد منع است به این معنا که مخالف آن مانع شدن از خلق خواهد بود و بنا به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، هر کس که به کار دیگران اهتمام نداشته باشد، از مسلمین نیست.

وی با اشاره به داستانی از آیت‌الله بروجردی افزود: ایشان خواب دید که در مجلسی وارد شده‌اند که پیامبر (ص) نیز در آن حضور دارند و کنار ایشان سیدجواد طباطبایی نشسته است و از خودش پرسید یعنی ایشان چه کاری انجام داده‌اند که با وجود این همه آدم، سیدجواد باید کنارش نشسته باشد که پیامبر (ص) به ایشان جواب داد که ایشان در کمک به مردم و خدمت به خلق از همه کوشاتر بوده‌اند.

کمالی عنوان داشت: بر اساس همین اتفاقات است که پیامبر (ص) می‌فرماید فردی که بیشترین تلاش را برای رفع مشکلات مومنین یک قوم انجام دهد، او سید و آقای قبیله است و بزرگی فرد به تلاش برای مردم است.

وی با بیان روایتی دیگر از پیامبر اکرم (ص) ذکر کرد: ایشان فرموده‌اند کسی که صدای کمک برادر مسلمانی را بشنود و به او کمک نکند، مسلمان نیست و این امر مختص زمان پیامبر نبوده است و در همه زمان‌ها باید انجام شود و همانگونه که در صدر اسلام، انصار بدون هیچگونه چشمداشتی به مهاجرین کمک کردند، ما نیز از آنان درس بگیریم و به همدیگر کمک کنیم.

شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نزدیک شدن به تفکرات و تدابیر رهبری، بیشتر تلاش کند

وی افزود: این شورا در بحث مقابله تهاجم فرهنگی، رشد جمعیت و دیگر مواردی که مقام معظم رهبری اشاره داشته‌اند نتوانسته آنطور که باید و شاید گام بردارد و دغدغه‌های ایشان را برطرف کند و خواهش ما این است که این شورا بیشتر تلاش کند و خود را به تفکرات و تدابیر مقام معظم رهبری برساند و این نیازمند تلاشی مضاعف خواهد بود.

استکبار همیشه پیمان‌شکن بوده است و برای مقابله با آن باید مقاومت کرد

کمالی با اذعان به پیمان‌شکنی مقامات آمریکایی در بحث مذاکرات ژنو تصریح کرد: سردمداران آمریکا با سخنانی که در جوامع عمومی و رسانه‌ها مطرح کرده‌اند، دارند به نحوی زیر عهد خود می‌زنند و می‌گویند که ایران حق غنی‌سازی را ندارد و برخی مسائل دیگر را مطرح می‌کنند و این‌ها همه برای خوشنودی هم‌پیمانان اسرائیلی‌شان است.

وی با اشاره به سخنان جان کری افزود: وی در سخنان اخیر خود اشاره داشته است که نباید اجازه غنی‌سازی به ایران داده شود و در ادامه و برای رفع تحریم‌ها ما باید دست از حمایت حزب‌الله و سوریه برداریم و این نشان می‌دهد که استکبار همیشه پیمان‌شکن بوده است و بنابراین باید مقاومت کرد و استقامت کرد تا بتوانیم روی پای خود بایستیم.

توسعه پژوهش، مراحل آزمون و خطا را کاهش خواهد داد    

امام جمعه خارگ با اشاره به 25 آذر ماه روز پژوهش خاطرنشان کرد: پژوهش یکی از امور اصلی در بحث پیشبرد اهداف یک جامعه است و اگر ما خواهان این هستیم که بسیاری از کارهای ما اصولی حل شود، باید به اجرای این امر و توسعه تحقیق و پژوهش در جامعه بکوشیم.

وی اذعان داشت: پژوهش به عنوان یکی از کلیدی‌ترین برنامه‌ها باید بصورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد و اگر این امر محقق شود، قطعاً دوره آزمون و خطا را بسیار کاهش خواهد و این مسئله در کاهش زمان، هزینه و افزایش دقت کار و تسریع در انجام آن موثر خواهد بود.

باید در عرصه نفت به خودکفایی رسید

وی با اشاره به شهادت شهید تندگویان گفت: عزیزان ما در صنعت نفت باید ایشان و فداکاری وی را به عنوان سرلوحه کار خود قرار دهند و همانگونه که ایشان از پشت میزنشینی در تهران دست کشید و شخصاً وارد عمل شد، عمل کنند.

خطیب نماز جمعه خارگ اظهار داشت: ما باید از ایشان بیاموزیم که تنها صحبت نباشد و در کنار آن عمل نیز اجرا شود و ما باید در عرصه صنعت نفت، تلاش کنیم تا به خودکفایی برسیم و بتوانیم محکم روی پای خود بایستیم.

هدف دشمن، دوری روحانیت از مردم و دانشجویان است      

کمالی با اشاره به روز شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح در سال 58 خاطرنشان کرد: این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است و دشمن یکی از اهدافش این است تا که روحانیت را از دانشگاه جدا کند و ما باید هوشیار باشیم تا فاصله بین این دو نیفتد و اگر فاصله بین این دو افتاد قطعاً دشمن توانسته موفق عمل کند و قصد او دور کردن روحانیت از مردم و دانشجویان است.

نگاه حسنوند به خارگ ویژه بود/ با تدبیر مهندس سالاری، مشکلات موجود رفع خواهد شد

وی با تشکر از زحمات فریدون حسنوند، استاندار سابق بوشهر افزود: ایشان زحمات زیادی برای استان به ویژه برای خارگ کشیدند و نخستین استانداری بودند که نگاهی ویژه به جزیره استراتژیک خارگ داشتند و همیشه پیگیر رفع مشکلات این جزیره بودند و از همین جا باید تشکر ویژه‌ای از ایشان داشته باشیم.

امام جمعه خارگ با تبریک به مهندس سالاری مبنی بر انتصاب ایشان به عنوان استاندار جدید استان بوشهر افزود: ما برای مهندس سالاری نیز آرزوی موفقیت در این عرصه را داریم و امیدواریم با تدبیر و درایت ایشان، رفع مشکلات استان، به ویژه مشکلات جزیره خارگ مثل ایاب و ذهاب، اشتغال، توسعه امکانات رفاهی مردم و مسکن این جزیره در زمان ایشان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/66006/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول