اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی:

سرانه مصرف آب در استان مرکزی 235 لیتر در شبانه‌روز است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی سرانه مصرف آب در استان را 235 لیتر در شبانه‌روز اعلام کرد.

سرانه مصرف آب در استان مرکزی 235 لیتر در شبانه‌روز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، عبدالرضا خلیلی گفت: وضعیت بارندگی در کشور ایران یک سوم متوسط بارندگی در جهان است، با این وجود سرانه مصرف آب در دنیا 150 لیتر در شبانه‌روز و در استان مرکزی 235 لیتر در شبانه روز است و با توجه به اینکه کشور ما و همچنین استان مرکزی در منطقه خشک و نیمه خشک کره زمین واقع شده، باید توجه بیشتری به مدیریت مصرف آب شود.

وی با بیان اینکه هزینه دریافتی بابت آب بها از مشترکین بسیار کمتر از قیمت تمام شده آب است افزود: قیمت تمام شده آب در استان با توجه به فاصله منابع آبی با شهرها که بین 80 تا 200 کیلومتر می‌باشد در حدود 875 تومان است در صورتی که هزینه دریافتی از مشترکین در بخش خانگی بابت هر متر مکعب آب 130 تومان تمام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی توجه به اقتصاد آب و همچنین گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب را از جمله راهکارهای مقابله با کم آبی عنوان کرد و افزود: چنانچه مشترکین از آب به طور درست استفاده کنند و به مصرف بهینه آب توجه داشته باشند، تلاش می‌شود به غیر از زمان وقوع اتفاقات آب، هیچگونه قطعی آب نداشته باشیم.

خلیلی اظهار داشت: نزدیک به صد درصد جمعیت شهری استان زیرپوشش خدمات آب قرار دارند و با آبرسانی به 2 محله در شهرهای اراک و ساوه که در حاشیه شهرها واقع شده‌اند و آبرسانی به آنها در دست اقدام است به زودی این رقم به صد درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/87002/ح/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول