اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بررسی مشکلات و ظرفیت‌ها

ائمه جماعت اهل سنت هرمزگان با استاندار دیدار کردند

ائمه جمعه اهل سنت شهرهای هرمزگان با استاندار دیدار کردند.

ائمه جماعت اهل سنت هرمزگان با استاندار دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شیخ عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت این شهر عصر امروز در دیدار ائمه جمعه اهل سنت هرمزگان با استاندار ضمن تبریک انتصاب دکتر جادری به عنوان استاندار از وی در خواست کرد «زمینه مشارکت نیروهای لایق و کارآمد اهل تسنن در توسعه استان را فراهم کند».

وی افزود: البته موفقیت‌های خوبی در گذشته با کمک مشاور امور اهل سنت استاندار و نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان حاصل شده و از این همکاری‌ها تشکر می کنیم.

*زمین‌های کشاورزی زیر دست سد جگین به مردم واگذار شود

امام جمعه اهل سنت شهرستان جاسک نیز در این دیدار خواستار واگذاری زمین‌های زیر دست سد جگین به مردم بومی شهرستان شد و گفت: امروز که به برکت نظام جمهوری اسلامی احداث سد جگین شرایط خوبی را جهت کشاورزی و آبادانی منطقه ایجاد کرده است باید زمینه استفاده مردم نیز فراهم شود.

شیخ شیهک زهی به مشکل آب و برق در برخی روستاهای شهرستان جاسک اشاره کرد و افزود: روستاهایی در مناطق تابعه جاسک وجود دارند که باید شش ماه منتظر آب سالم بمانند که تقاضا داریم به این مشکل مهم رسیدگی شود.

وی همچنین به در خواست خود جهت راه اندازی دفتر امام جمعه اهل سنت در شهرستان اشاره کرد و اذعان داشت: علی‌رغم جمعیت بالای اهل تسنن در جاسک و در خواست برای راه اندازی دفتر امام جمعه هنوز در این رابطه اقدامی صورت نگرفته است.

*کسب درآمد مردم از دریا تسهیل شود

امام جمعه اهل سنت شهرستان سیریک نیز با بیان اینکه کسب درآمد از دریا برای مردم بومی منطقه می‌بایست تسهیل شود ابراز داشت: بستری فراهم شود تا مردم بتوانند از پتانسیل‌های اقتصادی منطقه بهره‌مند گردند.

شیخ محمد افراز، با اشاره به اینکه «ما ز یاران چشم یاری داریم» افزود: امیدواریم دولت تدبیر و امید منشا خیر و برکت برای استان هرمزگان و مردم آن باشد.

*انتصاب افراد شایسته در پست‌های حساس

امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این دیدار انتخاب دکتر جادری به عنوان استاندار هرمزگان را «نور امیدی برای توسعه منطقه» عنوان کرد و بیان داشت: از دولت تدبیر و امید انتظار داریم همانگونه که در انتخاب استاندار دقت را فدای سرعت نکرد برای انتصاب افراد شایسته در پست‌های حساس نیز استاندار هرمزگان نهایت دقت نظر را داشته باشد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی قشمی شعار اعتدال را منشا پرهیز از افراط و برقرار کننده عدالت دانست و افزود: امیدواریم با رویکرد دولت جدید شاهد برقراری هر چه بهتر عدالت در معنای واقعی کلمه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتماد با انتصاب دکتر جادری رنگ و بویی تازه گرفته و در بستر این اعتماد می توان تعامل و همکاری بیشتری برای آبادانی منطقه داشته باشیم.

*باور توانستن را در جوانان منطقه بیدار کنید

امام جمعه اهل سنت خمیر با بیان اینکه در گذشته به علت تصورات اشتباه از نیروهای بومی منطقه در مدیریت شهرستان استفاده نشده است اذعان داشت: این امر موجب شده تا جوانان ما انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل و کار و تلاش نداشته باشند.

شیخ عبدالجلیل قتالی افزود: باید با به کارگیری جوانان مستعد شهرستان در ادارات باور توانستن را در آنها بیدار کرد و قطعا با این کار شاهد بازگشت بسیاری افراد از کشورهای عربی به زادگاه خودشان خواهیم بود.

وی گفت: هرمزگانی اهل سنت باید به این باور برسد که لیاقت سازندگی جامعه خود را دارد و اعتقاد قلبی داریم با تغییر دولت و انتصاب دکتر جادری این مهم در استان محقق می‌شود و اگر در این دولت نتوانیم به این باور برسیم دیگر نباید امیدی داشت.

*هرمزگان به الگوی همبستگی تبدیل شود

امام جمعه اهل سنت بستک نیز در این دیدار جامعه اهل سنت هرمزگان را حامی همیشگی نظام عنوان کرد و افزود: امیدواریم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این همدلی و وحدت افزایش یافته و هرمزگان به الگوی همبستگی در کشور تبدیل شود.

شیخ محمدحسین یوسف‌نژاد یادآور شد: اهل سنت در صحنه‌های انقلاب همواره حضوری پررنگ داشته و این همدلی سدی محکم در مقابل منافقین ساخته است که هیچ کس نمی‌تواند آن را خراب کند

*شرایط برای بازگشت سرمایه داران بومی فراهم شود

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه نیز در این دیدار خواستار فراهم سازی شرایط لازم برای بازگشت سرمایه داران بومی شد و اظهار داشت: از دکتر جادری به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید می‌خواهیم با حاکم نمودن تفکر اعتدال در استان شرایط را برای بازگشت سرمایه داران بومی فراهم کند.

شیخ محمد صدیق‌بهجت خاطر نشان کرد: وقتی فضای تفکر عمومی تغییر کند و امنیت سرمایه گذاری تضمین شود قطعا می‌توانیم افرادی را که سرمایه‌های خود را به کشورهای عربی برده‌اند برای آبادانی و سرمایه گذاری در منطقه متقاعد کنیم.

*گمرک پارسیان (گاوبندی) احیا شود

امام جمعه اهل سنت پارسیان (گاوبندی) با بیان اینکه این شهرستان در مسیر سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان قرار دارد تصریح کرد: شرایط جغرافیایی منطقه موقعیت اقتصادی خوبی را فراهم نموده که با احیای گمرک شهرستان می‌توان از این موقعیت استفاده نمود.

شیخ احمد خنجی افزود: گمرک این شهرستان قدمتی صد ساله دارد اما مدت زیادی است که تنها برای موارد صیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تغییر نام شهرستان از گاوبندی به پارسیان گفت: این تغییر نام با هدف الحاق پارسیان به فارسیان بود که تقاضا داریم همان گاوبندی را به هرمزگان بازگردانید.

انتهای پیام/88001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول