اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت قروه تاکید کرد

اهتمام به اقامه نماز جماعت در مدارس

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: اهتمام و توجه ویژه به اقامه نماز جماعت در مدارس راهی برای پرورش روحی دانش‌آموزان است.

اهتمام به اقامه نماز جماعت در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، ماموستا یدالله محمدی شب گذشته در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قروه گفت: اشاعه اسلام راستین که از منویات مقام معظم رهبری است در پرتو تاثیرپذیری جوانان و نوجوانان از مدرسه می‌تواند شکل بگیرد.

وی افزود: مدارس در جهت‌دهی به شخصیت دانش‌آموزان می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند که در همین زمینه نماز به عنوان یکی از ارکان دین می‌تواند در کاهش مشکلات و جلوگیری از انحرافات اخلاقی و اجتماعی و هدایت جوانان نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

امام جمعه اهل سنت قروه خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیرپذیر بودن نوجوانان و جوانان در این دوران، ضروری به نظر می‌رسد تا در مورد اقامه نماز جماعت در مدارس اهتمام و توجه بیشتری به عمل آید.

وی حضور به موقع برخی مربیان و معلمان در نماز جماعت مدارس را ستودنی اعلام کرد و اظهار داشت: این افراد به عنوان معلمان واقعی اسوه‌های عملی به جای آوردن احکام و عبادات دینی هستند که نقش الگو را برای دانش‌آموزان دارند.

امام جمعه اهل سنت قروه با تاکید بر اینکه پرورش دانش‌آموزان در برخی ابعاد به فراموشی سپرده شده است، تصریح کرد: متانت علمی با تزکیه روح حاصل می‌شود و این علم برای بشریت سازنده خواهد بود.

به گفته محمدی، دانش‌آموزان در برخی موارد در سطح خانواده و مدرسه از بار تربیتی و پرورشی محروم مانده‌اند.

امام جمعه اهل سنت قروه قرآن کریم را دستور تربیتی انسان کامل دانست و افزود: عالمان با بهره‌گیری از این دستور ارزشمند دینی می‌توانند انسان‌ساز باشند.

وی با توصیه معلمان به حضور در نماز جماعت مدارس گفت: کسی که در برابر پروردگار خود تعظیم نکند و اهل نماز نباشد، توانایی پرورش نسلی سالم را ندارد.

محمدی مدارس را جایگاه اشاعه تفکرات اسلامی دانست و تصریح کرد: دین اسلام دینی تربیت‌گراست که نقش معلم استفاده از دین در مسیر هدایت انسان است.

انتهای پیام/79009/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول