اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

مساحت مصلای گچساران با جمعیت این شهر همخوانی ندارد

امام جمعه گچساران گفت: مساحت مصلای گچساران با جمعیت مردم شهر همخوانی ندارد.

مساحت مصلای گچساران با جمعیت این شهر همخوانی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الله سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در جریان بازدید نماینده ولی فقیه از مصلای این شهرستان اظهار کرد: مصلای گچساران متعلق به حجازی‌ و امثال من نیست و متعلق به تمامی مردم این شهرستان است.

وی با بیان این‌که مصلا مکان اتصال زمین به آسمان است، افزود: مصلاها، مساجد و مراکز فرهنگی، مذهبی و قرآنی همیشه مورد توجه و تأکید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بوده و این شورا برنامه‌های مناسبی در این خصوص در نظر گرفته است.

حجازی با اشاره به مساحت استاندارد ساخت یک مصلا تصریح کرد: برای ساخت مصلا برای شهر 100 هزار نفری به زمینی به میزان پنج هکتار نیاز است در صورتی که این امر با ساخت مصلای گچساران هم‌خوانی ندارد.

امام جمعه گچساران ابراز کرد: همیشه برای ساخت یک مصلا باید 50 سال آینده در نظر گرفته شود اما مصلای گچساران به دلیل تأخیر در ساخت جوابگوی جمعیت کنونی این شهرستان نیست.

حجازی با اشاره به برخی مشکلات کنونی مصلای گچساران گفت: متأسفانه طبقه دو مصلا تنها یک درب دارد که آن‌هم در قسمت شرقی قرار دارد.

وی متذکر شد: اگر خدای ناکرده مشکلاتی از جمله آتش‌سوزی در مصلا رخ دهد، صدمات فرار از آتش‌سوزی بیشتر از خود آتش‌سوزی خواهد بود.

حجازی گسترش زمین‌های اطراف مصلا را لازم و ضروری دانست و تأکید کرد: با توجه به تأخیر در ساخت مصلا و ناهمگون بودن آن با جمعیت فعلی گچساران، محوطه اطراف مصلا جوابگوی پارکینگ این مکان نبوده و عملا پارکینگی برای آن در نظر گرفته نشده است.

امام جمعه گچساران با بیان این‌که بعضی‌ها از من خرده می‌گیرند که طمع شما در ساخت مصلا زیاد است، اظهار کرد: من دارای خانواده سه نفری هستم که یک اتاق 12 متری نیز برای ما کافی است اما این‌که در امور دینی، فرهنگی و امور عامه مردم دید و نگرش بالایی نداشته باشیم، عیب است.

حجازی با تأکید بر این‌که ما باید در ساخت مصلا آینده‌نگری داشته باشیم، بیان کرد: گرمای هوا و شرایط نامساعد جوی در فصل تابستان از دیگر مشکلات بوده که این مشکل با وجود خیل نمازگزاران دوچندان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بارها اعلام کرده‌ام و باز هم می‌گویم که سیستم مصلای گچساران باید زیرزمینی تعبیه شود تا هم کف زمین خنک شود و هم از کنار ستون‌ها هوای خنک وارد مصلا شود.

حجازی ادامه داد: به دلیل این‌که مصلا متعلق به همه مردم گچساران است، لازم است در این زمینه آینده‌نگری و دید وسیع‌تری وجود داشته باشد.

وی سالن کنفرانس، مهد کودک، ستاد برادران و خواهران را از دیگر ضروریات مصلای گچساران دانست.

انتهای پیام/82001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول